معرفی ب‌ام‌و i Vision Circular

خودروی شهری قابل بازیافت

قطعه نیوز: شرکت ب‌ام‌و چندین نمونه از محصولات خود را به نمایشگاه خودرو مونیخ آورده است، که با برخی از آن‌ها همچون شاسی‌­بلند برقی iX، سدان i4 یا کانسپت iX5 Hydrogen از قبل آشنا هستیم. ولی در میان این خودروها، کانسپت i Vision Circular را باید رهاوردی تازه از سوی خودروساز آلمانی برای این نمایشگاه دانست.

تمامی اجزا و قطعات این خودرو از مواد قابل بازیافت ساخته شده که حتی مجموعه باتری را نیز دربرمی­‌گیرد.

ب‌ام‌و i Vision Circular یک خودروی برقی جمع‌وجور با ظرفیت ۴ سرنشین است، که با توجه به مسائل محیط زیستی و برای استفاده در سال ۲۰۴۰ طراحی شده است. تمامی اجزا و قطعات این خودرو از مواد قابل بازیافت ساخته شده که حتی مجموعه باتری را نیز دربرمی­‌گیرد.

براساس اعلام شرکت سازنده، استفاده از مواد قابل بازیافت برای ساخت باتری به تولید مجموعه‌­ای با ظرفیت بالاتر ذخیره انرژی منجر شده است.

فرم ظاهری i Vision Circular تاحدی به زبان طراحی محصولات فعلی این شرکت وفادار است

به لطف مواردی همچون جلوپنجره کلیوی و چراغ‌های جلو در دو سوی آن، به عنوان محصولی از ب‌ام‌و کاملاً قابل شناسایی است.

ب‌ام‌و i Vision Circular

شیشه جلو و سقف این خودرو از شیشه یکپارچه تولید شده است، که تمامی طول بدنه را طی می‌­کند. اجزای هاشوری رینگ‌ها با طرح چراغ‌های جلو و رینگ‌ها هماهنگی داشته، طرحی که مشابه آن در چراغ‌های عقب نیز مشاهده می­‌شود.

فلسفه طراحی و ساخت فضای کابین ب‌ام‌و i Vision Circular هم از بدنه پیروی می‌کند و نوآوری­‌های زیادی در آن دیده می­‌شود. داشبورد با فناوری چاپ ۳ بعدی ساخته شده که صرفه‌جویی در مصرف چسب (به عنوان یک ماده شیمیایی مضر) را به همراه داشته است. در این داشبورد یکپارچه خبری از نمایشگر مرکزی نیست، چراکه این قطعه در بالای صفحه نشان­‌دهنده‌­ها و در پایین شیشه جلو نصب شده است.

فضای کابین این کانسپت جمع‌وجور برای حضور چهار سرنشین برنامه­‌ریزی شده است. ساختار صندلی­‌ها از آلومینیوم سبک و روکش آن‌ها از پلاستیک بازیافتی ساخته شده، که با رنگ بنفش روشن تزئین شده است. حتی فرمان این محصول نیز به یاری فناوری چاپ ۳ بعدی و با استفاده از پودر چوب تولید شده است.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، ب‌ام‌و i Vision Circular یک کانسپت است و در آینده نزدیک وارد خط تولید نخواهد شد، ولی می­‌توان انتظار داشت که برخی از نوآوری‌های مربوط به بازیافت مواد را در محصولات ب‌ام‌و در سال‌های آینده مشاهده کنیم.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.