با ۴۰ میلیون تومان چه موتورسیکلتی می‌توان خرید؟

با بودجه ۴۰ میلیون تومان در بازار موتورسیکلت‌های کارکرده؛

قطعه نیوز: با بودجه ۴۰ میلیون تومان در بازار موتورسیکلت‌های کارکرده می‌توانید چهار محصول بنلی TNT ۱۵، آپاچی ۱۸۰، CF۱۵۰ و کویر S۲ را خریداری کنید.

 موتورسیکلت جز یکی از وسایل نقلیه فوق اقتصادی در دنیا تلقی می‌شود، اما به دلیل تغییر نرخ نهاده‌های تولید، قیمت این محصول در بازار داخلی دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفت. خرید موتورسیکلت همیشه جز یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان در بازار است. این دغدغه با کاهش قدرت خرید به سمت یک رکود در بازار حرکت می‌کند. شاید در سال‌ها ۱۳۹۶ یا ۱۳۹۷ با بودجه ۴۰ میلیون تومانی در بازار مشتری می‌توانست یک موتورسیکلت با قوای فنی مناسب انتخاب کند، اما امروزه با این بودجه فقط محصول دست دوم می‌تواند انتخاب کند. در این گزارش به بررسی موتورسیکلت‌های که با بودجه ۴۰ میلیون تومان می‌توانید بخرید، خواهیم پرداخت.

با 40 میلیون تومان چه موتورسیکلتی می‌توان خرید؟ | کارکرد پایین مهم‌ترین ملاک انتخاب

بنلی TNT۱۵ به دلیل قرارگیری کمک فنر عقب در وسط بدنه و تعلیق قوی جلو، سواری نرم باتوجه به رفتار رانندگی به راکب ارائه می‌دهد. این موتورسیکلت با یک پیشرانه ۱۴۸ سی‌سی و گیربکس ۵ سرعته، شتاب قابل قبولی را برای راننده فراهم می‌کند

گزینه نخست بنلی TNT ۱۵


یکی از موتورسیکلت‌های محبوب چینی در بازار ایران، بنلی هست که توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد عرضه شده است. بنلی TNT۱۵ دارای طراحی نیکد بایک بوده که با سلیقه راکبان کشور متناسب است. این موتورسیکلت به دلیل قرارگیری کمک فنر عقب در وسط بدنه و تعلیق قوی جلو، سواری نرم باتوجه به رفتار رانندگی به راکب ارائه می‌دهد. این موتورسیکلت با یک پیشرانه ۱۴۸ سی‌سی و گیربکس ۵ سرعته، شتاب قابل قبولی را برای راننده فراهم می‌کند. اما توجه داشته باشید، گیربکس و پیشرانه این محصول به شدت به کیفیت روغن‌موتور حساس بوده در صورت تعلل در تعویض روغن موتور چالش‌های جدی را برای مالک ایجاد خواهد کرد. همچنین گفتنی است که سیستم‌های ترمز دیسکی خنک شونده، اطمنان رانندگی با این محصول را دو چندان می‌کند. فراموش نکنید سیستم برق این موتورسیکلت به شدت حساس بوده در صورت بروز هر نوع تغییری، به سرعت دچار استهلاک و خرابی متعدد خواهد شد. دسترسی و تامین قطعات این محصول در بازار با سهولت اما با هزینه بالا امکان پذیر است. در حال حاضر این موتور در بازار کارکرده‌ها می‌تواند گزینه نخست خرید باشد، مدل ۱۳۹۹ با کارکرد حدود هزار کیلومتر قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان در بازار دارد.

تی وی اس آپاچی ۱۸۰ ، پیشرانه آپاچی در مدل ۱۸۰ سی‌سی، بیشترین میزان استهلاک را داشته و در صورت عدم دقت به تعویض به موقع روغن‌موتور باید مالک آمادگی لازم جهت شاتون زدن را داشته باشد

گزینه دوم آپاچی ۱۸۰


یکی از موتورسیکلت‌ها با کیفیت اما پر استهلاک در بازار کشور، تی وی اس آپاچی ۱۸۰ سی‌سی است. این موتورسیکلت توسط شرکت نیروموتور در کشور تولید می‌شود. طراحی این موتورسیکلت به لطف فلاپ‌های نصب شده در بدنه، حالت آیرودینامیکی و روزی به خود دارد. زاویه فرمان با دست راکب در موقعیت استاندارد قرار داشته و در صورت استفاده طولانی در روز، کمترین میزان خستگی را برای راکب ایجاد می‌کند. اما سیستم تعلیق و تایر این موتورسیکلت به گونه‌ای است که در شرایط بد جوی، پایداری کافی برای حرکت ندارد. پیشرانه آپاچی در مدل ۱۸۰ سی‌سی، بیشترین میزان استهلاک را داشته و در صورت عدم دقت به تعویض به موقع روغن‌موتور باید مالک آمادگی لازم جهت شاتون زدن را داشته باشد. اگر این مورد را به معنای ضعف فنی تلقی کنیم، باید این نکته را نیز اشاره داشت که آپاچی جز موتورسیکلت‌های پر قدرت بازار شناخته می‌شود. به لطف ترمزهای دیسکی با قدرت ترمزگیری بالا، ایمنی این محصول نسبت به سایر رقبا هم کلاس بیشتر است. دسترسی به تامین قطعات این موتورسیکلت علیرغم هزینه بالا، با سهولت امکان پذیر است. بنابراین موتورسیکلت تی وی اس آپاچی ۱۸۰ سی‌سی، گزینه معقولانه برای خرید در مدل‌های کارکرده است. در حال حاضر مدل ۱۳۹۵ این موتورسیکلت را با ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد می‌توان در بازار با قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

با 40 میلیون تومان چه موتورسیکلتی می‌توان خرید؟ | کارکرد پایین مهم‌ترین ملاک انتخاب

CF۱۵۰ موتورسیکلتی است که از استراتژی KTM برای تولید آن استفاده شده است، این موضوع سبب شده که این محصول به شدت با کاهش وزن همراه شود

گزینه سوم خرید CF۱۵۰


یکی از موتورسیکلت‌های محبوب بازار در کلاس ۱۵۰ سی‌سی، CF محصولی از شرکت جهان‌رو است. طراحان این موتورسیکلت سعی کردند استراتژی که KTM برای تولید محصولات خود به کار گرفته را روی این موتورسیکلت پیاده کنند، این موضوع سبب شده که این محصول به شدت با کاهش وزن همراه شود.  این موتورسیکلت با پیشرانه ۱۵۰ سی‌سی و گیربکس ۶ سرعته با سیستم پاشش سوخت انژکتوری قدرت مطلوب و مصرف سوخت کم را ایجاد کرده است. اما پایداری این موتورسیکلت به دلیل طراحی خاص فرمان و تایرها، معمولا کم بوده و در صورت هر گونه خطا ممکن است منجربه عدم تعادل این محصول شود. دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش این محصول مانند سایر رقبا در بازار نبوده و می‌توان این موتورسیکلت را با مدل ۱۴۰۰ و کارکرد ۵۰۰ کیلومتر در بازه قیمتی ۳۹ میلیون تومان خریداری کرد. بنابراین مشتریان می‌توانند این موتورسیکلت را در گزینه سوم قرار دهند.

گزینه چهارم کویر S۲


به عنوان گزینه آخر برای خرید موتورسیکلت در بازار کارکرده‌ها، می‌توان به محصول S۲ اشاره کرد. محصولی که طرح هوندا کلیک شناخته شده و رویایی جانشینی موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی را در سر دارد. این محصول علیرغم الگو برداری از کلیک، کیفیت و سواری کلیک را نداشته، اما به دلیل اینکه تکنولوژی بالاتری نسبت به هم کلاس‌های خود در این حجم از پیشرانه دارد، به عنوان یک موتورسیکلت مناسب برای راکبان شناخته می‌شود. هرچند که این موتورسیکلت در کلاس اسکوتر شناسایی می‌شود و با سه گزینه دیگر از نظر کلاس بندی متفاوت است، اما به دلیل کارکرد پایین می‌تواند جز گزینه‌های انتخابی برای راکبان باشد. در حال حاضر مدل ۱۳۹۹ این موتورسیکلت را با قیمتی حدود ۳۹ میلیون تومان با کارکرد ۲ هزار کیلومتر در بازار خریداری کنید.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.