برترین دوچرخه سواران جهان چه کسانی هستند؟

قطعه نیوز: اسم لنس آرمسترانگ، جینو بارتالی،شان کلی و … به گوشتان خورده است؟ این افراد بهترین و برترین دوچرخه سواران جهان هستند که هر کدام به تنهایی اعتبار زیادی را به ورزش دوچرخه سواری بخشیده اند. دوچرخه سواری از جمله هیجان انگیزترین ورزشهای موجود در جهان است که در اشکال مختلفی در سالن های سرپوشیده ، جاده ها و یا مسیرهای کوهستانی برگزار می شود.

آرمسترانگ

لنس آرمسترانگ

این دوچرخه سوار آمریکایی بیشتر شهرت خود را مدیون رکوداری در زمینه پیروزی در سری مسابقات معروف ” Tour de France ” است . وی با ۷ بار پیروزی در این مسابقات رکوردار قهرمانی در ” Tour de France ” است. و همچنین در سال ۲۰۰۱ میلادی موفق به پیروزی در سری مسابقات ” Tour de Suisse ” و در سال ۱۹۹۳ ، در مسابقات ” قهرمانی دوچرخه سواری قهرمانی جهان شد.

جینو بارتالی

این دوچرخه سوار مشهور ایتالیایی که به سال ۱۹۱۴ میلادی متولد شده بود موفق شد تا در سالهای ۱۹۳۸ و ۱۹۴۸ میلادی در دو رشته جاده و هم کوهستان تورنومنت معروف ” Tour de France ” در کشور فرانسه مقام اول را کسب کند. وی همچنین سه مرتبه در سالهای ۱۹۳۶ ، ۱۹۳۷ و ۱۹۴۶ در سری مسابقات ” Giro D’Italia ” موفق به کسب عنوان اولی در هر دو قسمت جاده و کوهستان شد. وی همچنین در سالهای ۱۹۴۶ و ۱۹۴۷ عنوان اول مسابقات ” Tour de Suisse ” را تصاحب کرد. وی یک کوهنورد ماهر و همچنین یک طراح قطعات دو چرخه نیز بود.

شان کلی

شان کلی

این دوچرخه سوار اهل کشور ایرلند یکی از موفق ترین دوچرخه سواران دهه ۸۰ میلادی بود. افتخارات وی شامل پیروزی در مسابقات ” Vuelta a España ” در کشور اسپانیا در سال ۱۹۸۸ ، ۴ بار قهرمانی در مسابقات ” Tour de France ” و ” Giro D’Italia ” در فاصله سالهای ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ و دو قهرمانی در مسابقات ” Tour de Suisse ” است.

ژاکو آنکوتلی

این دوچرخه سوار اهل کشور فرانسه ۵ بار در سالهای ۱۹۵۷ و ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۴ میلادی مقام قهرمانی در مسابقات ” Tour de France ” را کسب کرد. وی به سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ مقام قهرمانی مسابقات ” Giro D’Italia ” را بدست آورده و همچنین در سال ۱۹۶۳ مقام قهرمانی در مسابقات ” Vuelta a España ” را نیز به خود اختصاص داد.او اولین شخصی بود که در ۵ دوره از مسابقات ” Tour de France ” به مقام قهرمانی رسید. وی همچنین اولین فرانسوی بود که در مسابقات ” Giro D’Italia ” به مقام قهرمانی دست یافت.

برنارد هینالت

این دوچرخه سوار فرانسوی یکی از موفق ترین دوچرخه سواران تمامی دوران است. او ۵ مرتبه در سالهای ۱۹۷۸ ، ۱۹۷۹ ، ۱۹۸۱ ، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۵ میلادی توانست مقام اول در مسابقات ” Tour de France ” را بدست آورد. وی همچنین در سالهای ۱۹۸۰ ، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۵ مقام قهرمانی مسابقات ” Giro D’Italia ” و در سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۸۳ مقام اول مسابقه ” Vuelta a España ” را بدست آورد.

ادی مرکس

ادی مرکس

این دوچرخه سوار اهل کشور بلژیک موفق ترین دوچرخه سوار تمام دوران است. او برای ۵ مرتبه در سالهای ۱۹۶۹ ، ۱۹۷۰ ، ۱۹۷۲ ، ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ مقام قهرمانی مسابقات ” Tour de France ” را کسب کرد. وی همچنین برای ۵ مرتبه در سالهای ۱۹۶۸ ، ۱۹۷۰ ، ۱۹۷۲ ، ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ مقام قهرمانی مسابقات ” Giro D’Italia ” را بدست آورد. وی همچنین در سال ۱۹۷۳ مقام اول مسابقات ” Vuelta a España ” را بدست آورد. وی همچنین ۳ مرتبه در مسابقات دوچرخه سواری جاده در جهان نیز مقام قهرمانی را کسب کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.