چرا باتری خودرو خراب می‌شود؟

باتری خودرو به طور معمول  عمر مفیدی بین ۴ الی ۵ سال دارد.

قطعه نیوز: باتری خودرو با ایجاد یک شدت جریان، موتور خودرو را به کار می‌اندازد، بنابراین خودرو بدون باتری کار نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، باتری جریانی معادل ۵۰۰ تا ۷۰۰ آمپر را به استارتر موتور خودرو وارد می‌کند که باعث چرخش میل لنگ خودرو و روشن شدن پیشرانه می‌شود.

باتری در فصول سرد نیز کار می‌کند، گرچه در خودروهای قدیمی‌تر برای عمل کردن باتری نیاز به تلاش بیشتری بود. باتری‌های کهنه که بازدهی کمتری دارند نیز در هوای سرد با مشکل مواجه می‌شوند.

زمانی که عمر باتری خودروی شما به چهار یا پنج سال رسید، آن را عوض کنید. اگر دمای محل زندگی شما از حد معمول بالاتر یا پایین‌تر است باتری را باید زودتر عوض کنید.

 این قطعه نیز با گذشت زمان و بالا رفتن مدت استفاده، دچار فرسودگی می‌شود و بازدهی آن پایین می‌آید، یعنی شدت جریانی که تولید می‌کند، آمپر کمتری دارد و ضعیف می‌شود.

باتری همچنین در مواقعی که خودرو برای مدت طولانی روشن نشده باشد و مورد استفاده قرار نگرفته باشد، ممکن است نتواند انرژی لازم برای روشن شدن خودرو را فراهم کند.

عمر مفید باتری خودرو ۴ یا ۵ سال است

باتری خودرو به طور معمول  عمر مفیدی بین ۴ الی ۵ سال دارد.

اگر باتری خودروی شما در یک شرایط عادی و در مدت زمانی که در بازه عمر مفید آن قرار دارد، روشن نشد، باید ابتدا بقیه قسمت‌های خودرو را بررسی کنید تا از نبود مشکل در دیگر قطعات مطمئن شوید.

اگر باتری شما عمر مفید خود را طی کرده است یا در شرایطی قرار دارید که معمول نیست، باید باتری خود را تعویض کنید.

چه چیزهایی عمر باتری خودرو را کم می‌کند؟

همانطور که گفتیم آب و هوا بر عملکرد باتری اثر دارد، درواقع شرایط آب و هوا می‌تواند عمر مفید خودرو را کاهش بدهد.

عامل موثر دیگر بر عمر مفید باتری، تسمه باتری است. هنگامی که این بخش از باتری خراب می‌شود، باتری نمی‌تواند به خوبی شارژ شود و بنابراین این قطعه از کار می‌افتد و درواقع کمتر از عمر مفید خود کار می‌کند.

موضوع دیگر که باید به آن توجه کنید این است که باتری حتما در جای خود محکم قرار گرفته باشد. در غیر این صورت، تکان‌های خودرو در هنگام حرکت و ضربه صفحات داخلی باعث آسیب به این قطعه می‌شود که عملکرد و عمر مفید آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زمانی که عمر باتری خودروی شما به چهار یا پنج سال رسید، آن را عوض کنید. اگر دمای محل زندگی شما از حد معمول بالاتر یا پایین‌تر است باتری را باید زودتر عوض کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.