معرفی چری QQ Ice Cream

خودرویی برقی برای بازار چین

قطعه نیوز: شرکت چری که در طول چند سال گذشته از نام QQ برای نامگذاری محصولات کوچک شهری استفاده کرده، این‌­بار قصد دارد یک خودروی برقی ۳ در را تحت نام QQ Ice Cream وارد بازار نماید.

نیروی محرکه چری QQ Ice Cream از پیشرانه برقی TZ160XFDM13A با ۲۷ اسب­‌بخار قدرت تامین می‌شود.

این خودرو نخستین محصول برند iCar Ecology خواهد بود، زیرمجموعه جدیدی از شرکت چری که بنابر گزارش Car News China، قرار است با شرکت‌های خارج از صنعت خودروسازی برای آفرینش یک اکوسیستم برای خودرو همکاری نماید. هایر (Haier) و علی بابا (Alibaba) در حال حاضر به عنوان همکاران این برند تازه تاسیس، در حال توسعه سرویس اینترنت اشیاء برای ایجاد ارتباط میان خودرو با دستگاه‌های هوشمند در خانه، محل کار یا فروشگاه­‌ها و رستوران­‌ها هستند.

چری قصد دارد در کنار فروش QQ Ice Cream به مشتریان حقیقی، آن را در اختیار شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خودروی اشتراکی نیز قرار دهد.

فرم جعبه‌­ای شکل بدنه چری QQ Ice Cream بسیار شبیه به مهمترین رقیب آن یعنی وولینگ هونگ‌گوانگ MINI EV طراحی شده به گونه­‌ای که به اعتقاد برخی کارشناسان، احتمال شکایت این برند زیر مجموعه سایک-جی‌ام را نمی­‌توان بعید دانست. مثلاً فرم چراغ دیلایت و لوگوی چری در بخش میانی، تنها عوامل ایجاد تمایز در نمای جلوی این خودرو نسبت به محصول وولینگ هستند.

گذشته از این، شیشه بزرگ عقب با فریم پلاستیکی مشکی حاشیه آن را می‌توان یکی از نوآوری­‌های طرح این خودرو دانست که ظاهر فانتزی آن را تقویت کرده است.

چری QQ Ice Cream

از آنجا که شرکت چری خانم‌ها و قشر جوان را به عنوان مشتریان اصلی چری QQ Ice Cream شناسایی کرده، قصد دارد طیف گسترده‌­ای از رنگ‌های شاد را برای تزئین بدنه این خودرو پیشنهاد کند که از میان آن‌ها می‌­توان به بنفش taro، سبز mint، زرد لیمویی و آبی sea salt اشاره کرد.

مشخصات فنی

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای چری QQ Ice Cream به ترتیب ۲.۹۸، ۱.۴۹۶، ۱.۶۳۷ و ۱.۹۶ متر اعلام شده است. برای مقایسه، بد نیست بدانید این ابعاد در وولینگ هونگ‌گوانگ MINI EV به ترتیب برابر با ۲.۹۲، ۱.۴۹۳، ۱.۶۲۱ و ۱.۹۴ است. چری QQ Ice Cream برای جابجایی ۴ سرنشین بزرگسال طراحی شده و خریدار می­‌تواند ردیف عقب را به صورت نیمکت یا دو صندلی مجزا سفارش دهد.

نیروی محرکه چری QQ Ice Cream از پیشرانه برقی TZ160XFDM13A با ۲۷ اسب­‌بخار قدرت تامین می‌شود، که باتری لیتیوم آهن فسفات آن را پشتیبانی می­‌کند. حداکثر سرعت این خودروی ۷۴۳ کیلوگرمی برابر با ۱۰۰ کیلومتر برساعت و شعاع حرکتی آن ۱۷۵ کیلومتر (در برخی منابع ۲۰۰ کیلومتر) اعلام شده است.

احتمال دارد که قیمت چری QQ Ice Cream رقمی در حدود ۳۰ هزار یوان باشد که کمی بیشتر از رقم ۲۸.۸۰۰ یوان تعیین شده برای رقیب اصلی محصول چری یعنی وولینگ هونگ‌گوانگ MINI EV خواهد بود. بد نیست بدانید که محصول وولینگ موفق به ثبت آمار فروش ماهیانه بیش از ۳۰ هزار دستگاه شده است، بنابراین چری QQ Ice Cream کار آسانی در پیش ندارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : inf.news

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.