کوچک‌ترین خودروی برقی نیسان در راه است

مخصوص بازار ژاپن با باتری‌های ۲۰ کیلواتی

قطعه نیوز: با افزایش توجه شرکت‌های خودروسازی و البته مشتریان نسبت به خودروهای برقی، تنوع مدل‌های اینگونه خودروها روز به روز در حال افزایش است. گویا این تحولات به خودروهای کوچک شهری ژاپنی که به عنوان کی کار – kei car – شناخته می‌­شوند هم  سرایت کرده است، چراکه علی‌رغم پیشرانه­‌های بسیار کم‌حجم که در این خودروها نصب می­‌شود، برخی تولیدکنندگان در اندیشه نصب موتور برقی در این مدل‌ها هستند.

ظرفیت مجموعه باتری این خودرو ۲۰ کیلووات ساعت اعلام شده است، که بنابر اظهار سازنده، برای تامین نیازهای روزمره رانندگان ژاپنی کافی خواهد بود.

عرضه یک خودروی کوچک کاملاً جدید برقی

یکی از این خودروسازان نیسان است، که اخیراً از برنامه خود برای عرضه یک خودروی کوچک کاملاً جدید برقی در اوایل سال ۲۰۲۲ در بازار ژاپن خبر داده است.

نیسان از انتشار هرگونه تصویر از این محصول جدید خودداری نموده ولی در عین حال از طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۳.۳۹۵، ۱.۴۷۵ و ۱.۶۵۵ متری این خودرو خبر داده که آن را کوچک‌تر از خودرویی همچون شورولت اسپارک نشان می‌­دهد.

خودروساز ژاپنی هدف از طراحی این محصول با ابعاد کوچک را آسانی حرکت در خیابان‌های شلوغ و کم‌عرض شهرهای بزرگ ژاپن اعلام کرده است.

ظرفیت مجموعه باتری این خودرو ۲۰ کیلووات ساعت اعلام شده است، که بنابر اظهار سازنده، برای تامین نیازهای روزمره رانندگان ژاپنی کافی خواهد بود. این خودرو به قابلیت شارژ غیرمستقیم نیز مجهز خواهد شد، که امکان استفاده از نیروی ذخیره باتری آن در مواقع ضروری را فراهم می‌­کند.

نیسان درباره مشخصات فنی این محصول جدید سکوت کرده ولی در عین حال از رانندگی روان، شتابگیری مناسب و البته کابین آرام این خودرو به همراه فناوری‌های پیشرفته و چندین سامانه دستیار راننده خبر داده است. نکته جالب درباره محصول جدید نیسان اینکه توسط NMKV توسعه یافته است، که یک کمپانی مشترک با سهام ۵۰-۵۰ درصدی نیسان و میتسوبیشی است.

انتظار می­‌رود که جزئیات بیشتر درباره این محصول جدید در طی ماه­‌های آینده منتشر شود، ولی نیسان اعلام نموده که قیمت پایه این خودرو در حدود ۱۸,۲۰۹ دلار خواهد بود.

منبع : carscoops.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.