اخبار ممنوعیت تردد بین شهری خودرو

وضعیت تردد بین‌شهری خودرو؛

قطعه نیوز: جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای ایران، از روز شنبه ۶ شهریورماه تا اطلاع ثانوی، در اپلیکیشن ماسک به‌روزرسانی شده و قابل مشاهده است.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۳۵۹ شهر در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

ساعت ممنوعیت تردد شبانه نیز تغییری نکرده و همچنان از ۲۲ تا ۳ صبح است. طبق اعلام پلیس راهور، جریمه تردد کرونایی حتمی بوده و در صورت عدم پرداخت، مبلغ جریمه بعد از یکماه، دوبرابر خواهد شد. گفتنی است رفت‌‌وآمد در شهرهای قرمز، جریمه یک میلیون تومانی و در شهرهای نارنجی نیز جریمه ۵۰۰ هزارتومانی را به همراه دارد.

محدودیت تردد خودروها در جاده چالوس

مسدودسازی جاده چالوس، بدلیل محدودیت‌های تردد کرونایی نیست بلکه برای اصلاح جاده و ایمن‌سازی آن است. سرهنگ شیرانی (رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور) خبر داده که طرح مسدودسازی جاده چالوس از روز یکشنبه ۲۴ مردادماه آغاز شده و تا روز شنبه ۲۰ شهریورماه نیز ادامه دارد.

در این طرح، تردد خودروها در جاده چالوس در محدوده کندوان، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته و از ساعت ۸ صبح لغایت ۵ بعدازظهر ممنوع است. بنابراین تردد خودروها از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

محدودیت تردد کامیون‌ها در ایام محرم

سردار حمیدی (رئیس پلیس راهور تهران) درباره تغییر ساعت محدودیت‌ تردد شبانه در ایام محرم گفته که تاکنون، ابلاغیه‌ای در این مورد از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است.

سردار حمیدی همچنین تاکید کرده است که در ایام دهه اول محرم، تردد شبانه کامیون‌ها و انواع وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر که قبلا از ساعت ۲۲ الی ۵ صبح بود، در این ایام به ساعت ۳۰ دقیقه بامداد الی ۶:۳۰ صبح، تغییر یافته است.

تردد در شهرهای شمالی ممنوع است

تردد خودروها همچنان به شهرهای قرمز و نارنجی، ممنوع است. سردار حسینی (جانشین رئیس پلیس راهور) با اعلام این خبر در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه، گفته که براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، هم‌اکنون ۳ شهر قرمز و ۲۶۲ شهر نارنجی داریم که رفت‌وآمد خودروها در تمام آنها ممنوع بوده و با جریمه همراه است.

سردار حسینی همچنین درباره نحوه تردد خودروها به شمال کشور نیز گفته که پلیس راهور، استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را بصورت یکپارچه می‌بیند و تا زمانیکه وضعیت کرونایی همه آنها زرد نشود، سفر به هرکدام از این استان‌ها، ممنوع خواهد بود.

انجام تست کرونا در خودروها امکانپذیر شد

فروردین ۱۴۰۰: برای نخستین‌بار در کشورمان، انجام تست کرونا در خودرو، از تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ و در دانشگاه شهید بهشتی تهران شروع شده است. شرایط انجام تست کرونا (PCR) در خودرو، به شرح زیر است:

۱- یک روز قبل از مراجعه، به سایت اینترنتی tehrantest.com بروید و شماره پلاک خودرو به همراه شماره موبایل، اطلاعات خود و سایر متقاضیان همراه‌تان را در این سایت، ثبت کنید. 

۲- در روز و ساعتی که انتخاب کرده‌اید، با خودروی شخصی‌تان و از ورودی درکه (تهران، اوین، میدان شهریاری، به سمت درکه)، وارد دانشگاه شهید بهشتی شوید. سپس مسیر مشخص شده را طی کنید تا به محل انجام تست کرونا برسید.

۳- در زمان انجام تست کرونا، نیازی به پیاده‌شدن از خودرو ندارید و کارشناسان در کمتر از یک دقیقه، نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.

۴- هزینه انجام تست کرونا، قبل از نمونه‌گیری پرداخت می‌شود.

۵- نتیجه نهایی تست، در سریع‌ترین زمان ممکن و بصورت پیامکی، به متقاضیان اعلام می‌شود. ضمن اینکه از طریق سایت «تهران تست» نیز مشاهده نتیجه تست، امکان‌پذیر است.

تردد خودرو بین تهران و البرز آزاد است

 سردار هادیانفر (رئیس پلیس راهور) درباره تردد خودروها در استان تهران و البرز گفته که با توجه به مجاورت این دو استان و همچنین باتوجه به اینکه شهروندان زیادی محل سکونت‌ و محل کارشان در این دو استان است، لذا تردد خودروهای پلاک تهران در استان البرز و همچنین تردد خودروهای البرز در استان تهران، بلامانع بوده و مشمول جریمه رانندگی نمی‌شود.

جریمه تردد خودرو را فورا پرداخت نکنید!

سردار هادیانفر (رئیس پلیس راهور ناجا) ضمن اشاره به ادامه ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح، گفته که تردد خودروها در شهرهای نارنجی و قرمز همچنان ممنوع است لذا شهروندان باید از کمربندی شهرها عبور کنند. در شهرهایی که فاقد کمربندی هستند نیز از مسیرهای مشخص شده توسط پلیس راهور، امکان تردد خودروها وجود دارد.

سردار هادیانفر درباره جریمه کرونایی خودروها نیز مجددا یادآوری کرده که ارسال اولین پیامک جریمه، به معنی قطعی‌شدن جریمه نبوده و قابل پرداخت نیست و در همان متن جریمه هم ذکر شده که طی ۷۲ ساعت توسط پلیس راهور، بررسی می‌شود. اما اگر پیامک جریمه دوم برای شهروندان ارسال شده باشد، به این معنی است که جریمه ثبت نهایی شده و باید آنرا پرداخت کنند.

سامانه ثبت نام اینترنتی تردد خودرو تهران چیست؟

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، از تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۹، سامانه ثبت نام آنلاین برای ثبت مجوز تردد بین شهری راه‌اندازی شده است. جهت درخواست صدرو مجوز تردد بین شهری، کافی است به سامانه اینترنتی ثبت تردد آنلاین تحت نظارت وزارت کشور، به نشانی زیر مراجعه کنید:

»» سامانه اینترنتی مجوز تردد تهران ««

البته بدلیل حجم بالای مراجعات، ممکن است در ساعاتی از روز، این سایت در دسترس نباشد، لذا در صورت مشاهده «پیغام خطا» صبور باشید! و در زمان دیگری دوباره به این سایت، مراجعه کنید.

همچنین با اعلام فرمانداری کرج، سامانه مجوز الکترونیکی تردد بین شهری ویژه شهروندان کرج، از تاریخ ۲۴ دی ۹۹، به نشانی اینترنتی زیر، راه‌اندازی شده است:

»» سامانه اینترنتی مجوز تردد کرج ««

طبق اعلام فرمانداری کرج، صدور مجوز تردد بین شهری، فقط برای موارد زیر، امکان‌پذیر است:

  • افرادی که محل سکونت و محل کارشان در دو شهر مختلف باشد،
  • افرادی که فوریت‌های پزشکی و درمانی داشته باشند،
  • افرادی که فوریت‌های مرتبط با امور قضایی داشته باشند،
  • افرادی که یکی از بستگان درجه یک آنها فوت شده باشد.

گفتنی است بعد از راه‌اندازی سامانه مجوز تردد ویژه تهران، سامانه مجوز تردد کرج دومین سامانه‌ اینترنتی است که برای ثبت نام تردد بین شهری، ایجاد شده است.

زمان ثبت نام درخواست تردد تهران چیست؟

شهروندان تهرانی همه روز از ساعت ۱۴ الی ۱۸ می‌توانند برای درخواست مجوز تردد بین شهری، به سایت ثبت درخواست تردد فرمانداری تهران مراجعه کنند.

ثبت نام تردد خودرو در تهران چگونه است؟

برای ثبت درخواست مجوز تردد، ابتدا باید وارد سامانه اینترنتی فرمانداری تهران شوید. بنابراین اگر تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، باید از قسمت ایجاد حساب کاربری، ابتدا در این سایت، ثبت نام کنید.

در تصویر زیر، اطلاعات لازم جهت ثبت نام در سامانه وزارت کشور را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که «رمز عبور» را باید در هر دو باکس (مشخص شده در تصویر زیر) وارد کنید.

ثبت نام درخواست تردد خودرو تهران

بعد از فشردن دکمه «ثبت عضویت»، اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید، بلافاصله وارد حساب کاربری‌تان می‌شوید و تصویر زیر را خواهید دید.

حالا از منوی سمت راست حساب کاربری، می‌توانید به قسمت «پروفایل» بروید و سایر اطلاعات ثبت نام را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید از قسمت «درخواست‌های من» از آخرین وضعیت صدور مجوز یا عدم صدور مجوز برای درخواست‌ ترددتان، مطلع شوید.

همچنین جهت ثبت درخواست مجوز نیز به قسمت «درخواست جدید» بروید. بعد از آپلود مدارک موردنظر، یک «کد رهگیری» برای‌تان صادر می‌شود که هم از طریق سامانه اینترنتی و هم از طریق پیامک، این کد در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین در زمان آپلود مدارک، دقت داشته باشید که:

  • تصاویر حتما باید فرمت JPG داشته باشند.
  • حجم تصاویر مدارک، حداکثر باید ۵۱۲ کیلوبایت باشد.
  • اگه تصاویر مدارک توسط موبایل عکسبرداری شده، تصاویر حتما باید با کیفیت و خوانا باشند.

مدارک لازم برای درخواست مجوز تردد کاری چیست؟

اگر محل سکونت و محل کارتان، در دو شهر مختلف است، باید مدارک زیر را جهت گرفتن مجوز تردد بین استانی خودرو، در سایت آپلود کنید:

  • تصویر کارت شناسایی خودرو یا برگه سبز خودرو،
  • تصویر سند مالکیت خانه یا تصویر اجاره نامه،
  • تصویر گواهی اشتغال به کار (مانند صفحه اول دفترچه بیمه یا معرفی‌نامه شغلی یا کارت شناسایی فرد شاغل و …)
  • تصویر یکی از قبض‌های خدماتی (یا قبض گاز یا قبض برقی یا قبض آب)

مدارک لازم برای درخواست مجوز تردد پزشکی چیست؟

اگر بدلایل پزشکی، مجبور به تردد بین شهری با خودرو هستید، باید مدارک زیر را در سایت، آپلود کنید:

  • تصویر کارت شناسایی خودرو یا تصویر برگه سبز خودرو،
  • تصویر مدارک پزشکی (که الزام حضور بیمار در آنها درج شده باشد)،
  • تصویر یکی از قبض‌های خدماتی.

استعلام مجوز تردد خودرو چگونه است؟

برای پیگیری درخواست برگه تردد خودرو، لازم نیست کاری انجام دهید! فقط باید منتظر پیامک باشید. کارشناسان وزارت کشور، از ساعات ۱۸ الی ۲۴، مدارک همه متقاضیان تردد بین شهری خودروها را بررسی می‌کنند و در صورت تاییدیه مدارک، نتیجه درخواست‌تان به همان شماره موبایلی که با آن ثبت نام کرده بودید، پیامک می‌شود.

اما از آنجایی که ممکن است بدلایل مخابراتی، پیامک را به موقع دریافت نکنید، می‌توانید به کمک «کد رهگیری»، دوباره به حساب کاربری‌تان در سامانه ثبت نام اینترنتی تردد خودرو مراجعه کنید و در قسمت «پیگیری کد رهگیری»، از آخرین وضعیت درخواست‌تان مطلع شوید.

چرا درخواست مجوز تردد بین استانی تایید نمیشود؟

۱- طبق اعلام فرمانداری تهران، صدور مجوز تردد بین شهری با اولویت درخواست‌های قضایی، پزشکی، اقتصادی و کشاورزی است. بنابراین سایر درخواست‌های تردد خودرو (که عمدتا مربوط سفرهای غیرضروری است) به تایید فرمانداری استان‌ها نمی‌رسد.

۲- همچنین توجه داشته باشید که اگر مدارک و تصاویر آپلود شده در سامانه ثبت تردد خودرو، بی‌کیفیت یا ناخوانا باشد، درخواست مجوز تردد بین شهری خودرو نیز باطل می‌شود. بنابراین قبل از بارگذاری مدارک در سایت، حتما از صحت و کیفیت آنها مطمئن شوید.

ساعت ممنوعیت تردد شبانه چیست؟

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد شبانه انواع وسایل نقلیه از ساعت ۲۲ الی ۳ صبح، در تمامی شهرهایی که وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی دارند، ممنوع است مگر آنکه خودروها، مجوز تردد شبانه داشته باشند. این ممنوعیت تردد شبانه، تا اطلاع ثانوی، ادامه خواهد داشت.

جریمه تردد شبانه خودرو چقدر است؟

۱- ممنوعیت تردد شبانه خودروها، در سراسر کشور اجرا می‌شود و ارتباطی به رنگ‌بندی شهرهای کرونایی ندارد.

۲- طبق اعلام پلیس راهور، جریمه تردد شبانه معادل «دویست هزارتومان» است که در هر ۲۴ ساعت، فقط یکبار محاسبه می‌شود. 

۳- جریمه تردد خودرو هم توسط افسران پلیس و هم توسط دوربین‌های پلیس، در سامانه پلیس، ثبت می‌شود.

جریمه تردد بین شهری خودرو چقدر است؟

۱- نرخ جریمه تردد بین شهری که در زمان خروج از شهرها یا ورود به شهرها، ثبت می‌شود، متفاوت بوده و مبلغ جریمه آن، بستگی به وضعیت کرونایی شهرها دارد.

۲- جریمه ورود و خروج غیرمجاز در شهرهای نارنجی معادل «پانصد هزارتومان» است.

۳- جریمه ورود و خروج غیرمجاز در شهرهای قرمز معادل «یک میلیون تومان» است.

۴- در صورت عدم پرداخت جریمه تردد کرونایی تا یکماه، مبلغ جریمه دوبرابر می‌شود.

برای درخواست برگه تردد تهران با کجا تماس بگیریم؟

شهروندان تهرانی جهت کسب اطلاعات بیشتر برای ثبت نام تردد تهران، دریافت مجوز تردد خودرو و همچنین نحوه ثبت درخواست برگه تردد بین شهری، باید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۷۵۰۲۳۸ و ۰۲۱۸۸۷۵۹۹۵۱ تماس بگیرند.

سایت رنگ بندی شهرهای کرونا چیست؟

در لینک رنگ بندی شهرهای کرونایی ایران می‌توانید از آخرین آمار روزانه کرونا در ایران درباره وضعیت شهرهای قرمز کرونا (خیلی پرخطر)، شهرهای نارنجی کرونا (پرخطر)، شهرهای زرد کرونا (خطر متوسط) و همچنین شهرهای آبی کرونا (کم خطر) در سراسر کشور، باخبر شوید.

سایت ثبت نام واکسن کرونا چیست؟

جهت نام‌نویسی برای دریافت واکسن، کافی است به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا زیر نظر وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنید.

نرخ انواع جریمه رانندگی چقدر است؟

در مقاله جریمه راهنمایی و رانندگی می‌توانید از آخرین اخبار جریمه پلیس راهور و همچنین جدیدترین تغییرات در نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی، باخبر شوید.

چگونه استعلام خلافی خودرو بگیریم؟

در مقاله استعلام و پرداخت خلافی خودرو می‌توانید از انواع روش‌های استعلام خلافی خودرو و همچنین نحوه پرداخت خلافی و پرداخت جریمه خودرو، باخبر شوید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.