سقوط سهام LG در پی فراخوان جنرال موتورز

کره‌ای ها یک میلیارد دلار ضرر کردند

قطعه نیوز: در پی فراخوان شرکت جنرال موتورز برای خودرو الکتریکی بولت، LG به عنوان تامین کننده باتری این محصول، یک میلیارد دلار ضرر مالی کرد و ۱۰ درصد سهام خود را از دست داد.

حدود یک ماه هست که شرکت جنرال موتورز فراخوان خودروهای شورولت بولت را اعلام کرده است. این فراخوان به دلیل خطر آتش سوزی باتری ناشی از نقص تولید ایجاد شده که روز گذشته اجرایی شد. تامین کننده باتری‌های این محصول شرکت LG است که از زمان اجرای این فراخوان ۱۰ درصد از سهام خود را از دست داده است.

گروه خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد این فراخوان برای محصول بولت یک میلیارد دلار هزینه دارد که این مبلغ را شرکت LG باید پرداخت کند. این فراخوان شامل خودروهای بولت از مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ می‌شود

گروه خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد این فراخوان برای محصول بولت یک میلیارد دلار هزینه دارد که این مبلغ را شرکت LG باید پرداخت کند.

این فراخوان شامل خودروهای بولت از مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ می‌شود.

این فراخوان به شرکت LG حدود ۵ میلیارد دلار ضرر مالی وارد کرد. فراخوان جنرال موتورز برای ۶۹ هزار دستگاه خودرو بولت پس از یک هفته از فراخوان فولکس واگن برای محصول ID.۳ انجام شد. این فراخوان‌ها چالش جدی برای برند طرح‌های LG ایجاد کرده است.

همزمان با این مساله شرکت خودروسازی هیوندای فراخوان ۸۲ هزار دستگاه محصول برقی خود را در آمریکا اعلام کرد. این فراخوان به دلیل تامین باتری از LG و ایجاد خطر آتش سوزی احتمالی مشابه شورولت بولت اعلام شده است. هزینه این فراخوان برای هیوندای ۸۵۱ میلیون دلار تخمین زده شده که باید آن را LG پرداخت کند. هر دو فراخوان هیوندای و جنرال موتورز برای تعویض سلول های باتری در پک آن انجام می‌شود.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی به تازگی اعلام کرد که تحقیقات مشترک با LG و هیوندای برای پیدا کردن نقص فنی در سلول‌های باتری از کارخانه‌های چینی LG آغاز شده و این مساله همچنان ادامه دارد

وزارت حمل و نقل کره جنوبی به تازگی اعلام کرد که تحقیقات مشترک با LG و هیوندای برای پیدا کردن نقص فنی در سلول‌های باتری از کارخانه‌های چینی LG آغاز شده و این مساله همچنان ادامه دارد. گفتنی است که LG و هیوندای برنامه‌های خود را برای تقسیم هزینه‌های فراخوان اعلام نکردند.

باتری‌ها جز عظیمی از درآمد گروه LG محسوب می‌شوند، حدود ۴۰ درصد از سود عملیاتی این شرکت مربوط به باتری‌ها است. در سه ماه دوم سال میلادی تاکنون سود عملیاتی این شرکت به دلیل فراخوان خودروسازها به یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

در پایان باید ذکر کرد که سهام LG به دلیل نقص فنی باتری‌ها و آتش سوزی امروز به پایین تر سطح خود یعنی ۵.۸ درصد کاهش یافت.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.