معرفی فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۲

معرفی خودرو؛

قطعه نیوز: هرچند فولکس‌واگن پاسات با مشتریان آمریکایی خداحافظی کرده است، اما مدل جتا هنوز در رده سدان­‌های میان‌­سایز جایگاه مناسبی دارد و با توجه به افزایش ۵ درصدی آمار فروش سالیانه در ایالات متحده، به نظر نمی‌­رسد به این زودی قصد ترک گفتن بازار را داشته باشد.

از مهمترین تغییرات جتا ۲۰۲۲ را باید در تغییر پیشرانه تریم پایه از ۱.۴ به ۱.۵ لیتری مشترک با فولکس‌واگن تائوس دانست.

مشخصات خودرو

به همین دلیل خودروساز آلمانی تصمیم گرفته جتا را برای سال ۲۰۲۲ بروزرسانی نماید. طرح جدید جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب، ۳ رنگ جدید متالیک برای بدنه شامل آبی Rising، سفید Oryx و قرمز Kings، چند طرح جدید برای رینگ‌های ۱۶ الی ۱۸ اینچی، مهمترین تغییرات ظاهری فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۲ خواهد بود.

با ورود به فضای کابین فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۲ با طرحی آشنا روبرو می‌­شوید. صفحه پشت آمپر دیجیتال ۸ اینچی در تمام تریم‌­ها به صورت استاندارد نصب شده که ابعاد آن در تریم GLI به ۱۰ اینچ افزایش می‌­یابد.

روکش صندلی­‌ها در تریم پایه از جنس پارچه است، که در تریم‌­­های بالاتر به پارچه چرم‌­نما و چرم تغییر می‌کند و در تریم GLI با جزئیات قرمز همراه می­‌شود. رنگ قهوه‌­ای Volcano برای نخستین بار در فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۲ قابل انتخاب است.

کابین فولکس‌واگن جتا 2022
کابین

تغییرات جتا ۲۰۲۲

یکی از مهمترین تغییرات جتا ۲۰۲۲ را باید در تغییر پیشرانه تریم پایه از ۱.۴ به ۱.۵ لیتری مشترک با فولکس‌واگن تائوس دانست که با ۱۱ واحد قدرت بیشتر نسبت به کراس‌­اور مذکور، اکنون ۱۵۸ اسب­‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این سدان قرار می­‌دهد.

اما در سینه جتا GLI پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۲۸ اسب‌­بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور نصب شده که با جعبه‌دنده دستی یا دوکلاچه DSG عرضه می­‌شود. ترمزهای مشترک با نسل هفتم گلف R و سیستم تعلیق مولتی‌لینک عقب، از دیگر ویژگی­‌های قابل ذکر درباره این تریم است.

برای سال ۲۰۲۲ فولکس‌واگن جتا اسپرت جانشین جتا R-Line شده تا نظر مشتریان جوان و خواهان هیجان را جلب کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، قطعات مشکی بدنه و سیستم تعلیق اسپرت از مهمترین ویژگی­‌های جتا اسپرت ۲۰۲۲ است که در جایگاهی بین مدل پایه S و مدل‌های SE، SEL و GLI قرار می‌­گیرد.

پیش‌­بینی می­‌شود فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۲ از سه ماهه چهارم سال جاری وارد نمایندگی­‌های آمریکا شود.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.