فراخوان جنرال موتورز برای ۷۳ هزار خودروی برقی

خودروسازی جنرال موتورز ۷۳ هزار خودروی برقی شورلت بولت را با هزینه یک میلیارد دلار به خاطر خطر آتش گرفتن باتری آنها فرا خوانده است

قطعه نیوز: خودروسازی جنرال موتورز روز جمعه اعلام کرد حدود ۷۳ هزار خودروی برقی شورلت بولت را با هزینه یک میلیارد دلار فرا می‌خواند تا به خطر بروز آتش‌سوزی در آنها رسیدگی کند. این خودروسازی اعلام کرد شرکت سازنده باتری این خودروها، ال جی، باید هزینه‌ها را جبران کند.

بزرگترین خودروساز آمریکا اعلام کرد این اطلاعیه تمام خودروهای بولتی را که قبلاً فراخوانده نشده بودند، در برمی‌گیرد، یعنی خودروهای EV و EUV مدل سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲.

خطر آتش سوزی برای این خودروها پس از شارژ شدن باتری آنها وجود دارد. این شرکت باتری‌های معیوب این خودروها را تعویض خواهد کرد.

 جنرال موتورز همچنین توصیه کرده باتری‌های این خودروها تنها تا ۹۰ درصد شارژ شوند. مالکان این خودروها باید در فواصل زمانی کمتری خودروهای خود را شارژ کرده و اجازه ندهند باتری‌ها کاملا خالی شوند. این خودروها همچنین باید پس از شارژ در فضای باز پارک شوند و طی فرایند شارژ شدن هم نباید در فضای بسته قرار داشته باشند.

جنرال موتورز هزینه فراخوانی قبلی خودروهای بولت را ۸۰۰ میلیون دلار برآورد کرده بود و اعلام کرد فروش خودروهای برقی بولت را موقتا متوقف کرده است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.