اجرای نامطلوب طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی توسط خودروسازان

قطعه نیوز: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: شرایط جدید در نظر گرفته شده برای اجرای طرح ملی نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور به هیچ عنوان برای متقاضیان مطلوب نیست.
اسماعیل عرشیان تصریح کرد: اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور طی چند روز گذشته برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده، سهمیه ۱۰ هزار خودرو سمند و پژو را به صورت نقدی از شرکت ایران خودرو دریافت کرده است.
با اشاره به ابلاغیه این اتحادیه به سازمان‌های تاکسیرانی سراسر کشور، افزود: براساس طرح یاد شده، قیمت پایه نقدی برای خودروهای سمند ۷۸۰ میلیون ریال و برای پژو نیز ۶۶۰ میلیون ریال به صورت نقدی در نظر گرفته شده که دریافت این میزان وجه با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه، اتفاقات حوزه حمل و نقل و اینکه تاکسیرانان از اقشار متوسط و حتی آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند، به هیچ وجه عادلانه نیست.
این مسئول تاکسیرانی ادامه داد: این در حالی است که به نظر می‌رسد خودروسازان کشور تمایلی به ارائه خدمات خود در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی نداشته و بیشتر تمایل دارند تا خودروهای خود را به افراد شخصی نه به مراکز حمل و نقل عمومی بفروشند.
عرشیان با بیان اینکه هنوز سهمیه استان‌های کشور از محل دریافت ۱۰ هزار خودرو اعلام نشده است، اضافه کرد: متقاضیان تاکسی در قزوین می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان و در بخش صدور پروانه، برای ثبت نام اولیه اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین تاکید کرد: پیش از این ۲۰۰ متقاضی در قزوین برای نوسازی تاکسی در سامانه این سازمان ثبت نام کرده بودند و یک هزار و ۱۰۰ تاکسی نیز متقاضی نوسازی هستند.
به گفته وی، مدل تاکسی متقاضیان دریافت خودروهای نقدی ایران خودرو باید قبل از سال ۸۷ باشد.
منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.