تبدیل فورد رنجر به پیکاپی هیدروژنی

بیش از یک سال پیش، شرکت استرالیایی H2X هدف خود را، تولید وسایل‌نقلیه الکتریکی با سلول سوختی (پیل سوختی) هیدروژنی، اعلام کرد.

قطعه نیوز: خط تولید H2X از ون، مینی‌بوس، تراکتور و شاسی‌بلند تشکیل شده است و این خودروساز قصد داشت تا ژوئیه ۲۰۲۱ یکی از آن‌ها را به خیابان‌ها بفرستد. اما با وجود مشکلات مالی، این امر تحقق نیافت.

ابتدا این خودرو برای توسعه صنعت و مهندسی داخلی ساخته شده بود، اما توجه سایر مشتریان را نیز جلب کرد.

اکنون این شرکت دوباره احیا شده است و با بودجه Liberty Energy Capital و تحت نام H2X Global، اولین خودروی خود را با نام Warrego معرفی کرده است. این خودرو براساس فورد رنجر شکل گرفته، با این تفاوت که هیچ آسیب مستقیمی به محیط‌ زیست نمی‌زند.

نام خودروی الکتریکی سلول سوختی Warrego، از رودخانه‌ای در Queensland گرفته شده است. ابتدا این خودرو برای توسعه صنعت و مهندسی داخلی ساخته شده بود، اما توجه سایر مشتریان را نیز جلب کرد. طبق وب‌سایت H2X Global، قبلا سفارشاتی از هلند و مالزی، ثبت شده است.

مطالب مرتبط
پیکاپ هیدروژنی برپایه فورد رنجر

Brendan Norman – رئیس H2X Global – هدف بلندپروازانه‌ای را برای تولید حجم بالایی از محصولات شرکتش ظرف ۱۰ سال دارد. Norman به سایت CarSales گفته است که نمونه‌هایی از Warrego در پنج کشور از قاره اروپا عرضه خواهد شد.

این خودروی هیدروژنی در قالب‌های مختلف پیشرانه و بدنه، مانند دو کابین، در دسترس است. وب‌سایت H2X Global درباره‌ آن می‌گوید که ظرفیت حمل بار تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را دارد و این عدد بسیار بیش‌تر از توانایی حمل بار توسط یک فورد رنجر معمولی است. قدرت تولیدی پیشرانه نیز تقریباً ۹۴ اسب‌بخار است، اما احتمالاً در مراحل بعدی افزایش می‌یابد‌.

شرکت H2X Global تغییرات خود را از سپتامبر شروع می‌کند و رونمایی محصولات تا نوامبر انجام می‌شود. فروش محصولات نیز در آوریل ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.