مقایسه فولکس‌واگن پاسات با کیا اپتیما MG

مشخصات فنی فولکس‌واگن پاسات و کیا اپتیما MG در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قطعه نیوز: یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فولکس‌واگن پاسات با  کیا اپتیما MG است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی فولکس‌واگن پاسات:

فولکس‌واگن پاسات، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۵ سیلندر با ۲۰ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۷۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فولکس‌واگن پاسات با کیا اپتیما MG + مشخصات فنی
فولکس‌واگن پاسات

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۸ اینچی ABT Sportline ، آینه الکتروکرومیک ، پکیج کرومی روی تریم داخلی خودرو ، سیستم تهویه مطبوع داخل خودرو دستگاه تنظیم فشار هوا ، دوربین عقب ، سانروف ، روکش اشاره کرد.

مقایسه فولکس‌واگن پاسات با کیا اپتیما MG + مشخصات فنی
فولکس‌واگن پاسات

معرفی کیا اپتیما MG:

کیا اپتیما MG، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۵۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۹۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۲ لیتر است.

مقایسه فولکس‌واگن پاسات با کیا اپتیما MG + مشخصات فنی
کیا اپتیما MG

از جمله امکانات این خودرو می توان به صفحه نشان دهنده‌های سوپرویژن ، سنسور پارک عقب ، سیستم روشنایی خودکار چراغ‌های جلو، کروز کنترل اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن اشاره کرد.

خودرو
فولکس‌واگن پاساتکیا اپتیما MG
کشور سازنده
آلمانکره جنوبی
سال (طراحی)
۲۰۱۱۲۰۰۹
موتور
۵ سیلندر ۲۰ سوپاپه۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور
۲۴۷۵سی سی۲۶۵۶سی سی
حداکثر قدرت
۱۷۰ اسب بخار در ۴۶۰۰ دور در دقیقه۱۹۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۴۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه۲۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده خودکار تیپ ترونیک۵ دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۸.۷ ثانیه۹ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۲۵ کیلومتر در ساعت۲۲۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۵۹۸ کیلوگرم۱۵۰۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۷۶۹ طول ، ۲۰۶۲ عرض ، ۱۴۷۰ ارتفاع۴۸۰۰ طول ، ۱۸۰۵ عرض ، ۱۴۸۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۷۱۲ میلیمتر۲۷۲۰ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر۱۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۷۰ لیتر۶۲ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵یورو ۴
ترمز و پایداری
سیستم ضدقفل ترمز ABS ، اضافه شدن سیستم هیدرولیکی HBA ، سیستم تنظیم و کنترل اتوماتیک ثبات خودرو ASR در وضعیت های خطرناک نظیر قرار گرفتن تعدادی از چرخ ها روی یخABS ، EBD ، ESP
کیسه هوا
سیستم فعال سازی و غیر فعال سازی اتوماتیک کیسه هوای ایمنی سرنشین جلو در صورت بودن یا نبودن سرنشینان در خودروکیسه هوای راننده ، سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‏ای ، ، مجموعا ۱۰ کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی پیشرفته Fender با ۸ بلندگو و امکان پخش DVDکنترل سیستم صوتی از روی فرمان ، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.