مقایسه تویوتا RAV4 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی

مشخصات فنی تویوتا RAV4 و کیا اسپورتیج SL.

قطعه نیوز: مشخصات فنی تویوتا RAV4 و کیا اسپورتیج SL در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا RAV4 با  فیات دوکاتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی تویوتا RAV۴:

تویوتا RAV۴، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۶۲ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا RAV4 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی
کابین تویوتا RAV۴

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، دارای سوکت جهت لوازم جانبی در جلو و عقب ، آنتن سقفی ، لاستیک زاپاس روی در عقب به همراه کاور فایبر گلاس ، سپر‌های همرنگ بدنه ، فیلتر تصفیه هوا ، صفحه کیلومتر سیستم آپتینرونیک ، استاندارد آلایندگی یورو ۴ ، چراغ مطالعه ، چراغ‌های جلو با سیستم خاموش شدن خودکار ، سیستم گرمایشی با دریچه برای سرنشینان عقب ، چراغ ترمز سوم از نوع LED اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم روشنایی ورود به خودرو سوئیچ، کلید و اتاق ، بال عقب ، فرمان هیدرولیک تلسکوپی بشکن ، شیشه‌ها با لایه UV ، کروز کنترل ، سنسور تهویه اتوماتیک ، کروز کنترل ، سنسور‌های پارک عقب دو عدد ، باربند ریلی ، فرمان با روکش چرمی با کنترل کننده سیستم صوتی رو آن به همراه روکش چرمی دسته دنده ، روکش بار محفظه عقب ، سانروف ، صندلی برقی راننده با تنظیم کننده گودی کمر به همراه کشویی هشت نقطه‌ای اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو ، صندلی با روکش چرمی ، سیستم کنترل پایداری ، سیستم کمکی دنده اتوماتیک برای سرازیری ، زه استیل ، داشبورد طرح چوب ، مه‌شکن است.

معرفی کیا اسپورتیج SL:

کیا اسپورتیج SL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۶۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا RAV4 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی
کابین کیا اسپورتیج SL

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سقف پانوراما ، رینگ‌های ۱۸ اینچی ، آینه‌ها تاشوی برقی و مجهز به گرمکن و چراغ راهنما ، دوربین دید عقب ، سنسور عقب ، سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ‌ها) ، شیشه‌های ضد آفتاب ، کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای ، کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به آینه وسط الکتروکرومیک و همراه با نمایشگر دوربین عقب و خطوط راهنمای پارک ، گرمکن صندلی سرنشینان جلو ، نمایشگر‌های سوپرویژن ، سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer) ، روکش چرمی صندلی‌ها ، روکش چرمی دسته دنده ، تهویه صندلی راننده ، پشت سری‌ها با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه ، باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها در هنگام تصادف است.

مقایسه تویوتا RAV4 با کیا اسپورتیج SL + مشخصات فنی
کیا اسپورتیج SL
خودرو
تویوتا RAV4کیا اسپورتیج SL
کشور سازنده
ژاپنکره جنوبی
سال (طراحی)
۲۰۰۶۲۰۱۱
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۳۶۲سی سی۲۳۶۰سی سی
حداکثر قدرت
۱۷۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۳۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ دنده اتوماتیک۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۲۰ کیلومتر در ساعت۱۸۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۶۲۵ کیلوگرم۱۵۸۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۶۲۰ طول ، ۱۸۱۶ عرض ، ۱۶۸۴ ارتفاع۴۴۴۰ طول ، ۱۸۵۴ عرض ، ۱۶۳۶ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۵۹ میلیمتر۲۶۳۹ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۰ لیتر۶۶ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴یورو ۴
ترمز و پایداری
ABS،EBD، سیستم کمکی ترمز ، سیستم کمکی ترمز در سرپایینیESP ، ABS ، سیستم کنترل اتوماتیک ترمز در سراشیبی (DBC) ، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
کیسه هوا
ایربگ راننده و سرنشین جلو ، مجموعا ۸ عدد کیسه هوامجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی
تلفن با کیت بلوتوث ، سی‌دی چنجر ۶ عددیسیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD، MP3 و دارای پورت USB، iPod، AUX و CDC ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.