معرفی ۱۰ خودروی الکتریکی با بالاترین پیمایش

اکثر خودروهای برقی کنونی در بازار حداقل ۲۰۰ مایل [۳۲۰ کیلومتر] را به ازای هر بار شارژ می پیمایند

قطعه نیوز: هیچ کس دوست ندارد به خاطر خالی شدن باتری خودرو، در راه بماند،‌ اضطراب پیمایش هم از این نگرانی ناشی می شود و مهم ترین مانع گسترش خودروهای برقی است.

اکثر خودروهای برقی کنونی در بازار حداقل ۲۰۰ مایل [۳۲۰ کیلومتر] را به ازای هر بار شارژ می پیمایند. اما وقتی صحبت از پیمایش به ازای هر بار شارژ است، هنوز محصولات تسلا طلایه دارند.

در این که فناوری های باتری با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند شکی نیست اما هنوز برای مسافرت های طولانی این دغدغه یا اضطراب پیمایش به قوت خود باقی است. در این جا ۱۰ خودروی برقی در بازار آمریکا معرفی شده اند که بالاترین پیمایش را به ازای هر بار شارژ دارند:

تسلا مدل اس با ۴۰۵ مایل [۶۵۰ کیلومتر]: 

پرچمدار محصولات تسلا مدل اس آن است که بالاترین رکورد پیمایش به ازای هر بار شار را در اختیار دارد. آخرین تغییرات در این مدل هم تحت عنوان مدل اس پلاید Model S Plaid‌ ماه پیش عرضه شده است. البته رقبایی مثل لوسید ایر وعده داده اند که محصولات تسلا در برابر محصولات آنها در مسابقه خاک خواهند خورد اما باید منتظر ماند و دید.

تسلا مدل ایکس با ۳۶۰ مایل [۵۸۰ کیلومتر]:

 کراس اور ۹۵ هزار دلاری تسلا صفر تا صد ۳.۶ ثانیه ای از محصولات تسلا است که بعد از مدل اس عرضه شد.

تسلا مدل ۳ با ۳۵۳ مایل [۵۶۵ کیلومتر]:

 ارزان ترین مدل تسلا با حدود قیمت زیر ۵۰ هزار دلار است که این پیمایش را به دست می دهد و اگر ۱۰ هزار دلار کمتر داشته باشید باید به پیمایش ۳۶۳ مایل [۴۲۰ کیلومتر] رضایت بدهید.

تسلا مدل Y‌ با ۳۲۶ مایل [۵۲۰ کیلومتر]: 

در بین محصولات تسلا این محصول کمترین پیمایش را به ازای هر بار شارژ دارد با این حال از بقیه خودروهای برقی بازار بالاتر است. قیمت این خودرو در بازار آمریکا ۵۳,۹۹۰‌ دلار است. البته مثل بقیه محصولات تسلا همین مدل هم آپشن های مختلفی دارد که ورژن با عملکرد بالاترش با قیمت بیشتر پیمایش کمتری دارد که البته طبیعی است وقتی عملکرد [قدرت، شتاب و سرعت] بالاتر می رود به طور طبیعی باید انتظار پیمایش کوتاه تری را به ازای هر بار شارژ از آن داشت.

فورد موستانگ مک-ایی با ۳۰۵ مایل [۴۸۸ کیلومتر]: 

اولین خودروی برقی کمپانی فورد آمریکا است ورژن کالیفرنیا روت۱ California Route 1  بالاترین پیمایش را در بین سایر آپشن های این خودرو ثبت کرده است. مدل پایه مک-ایی فقط ۲۳۰ مایل [۳۷۰ کیلومتر] به ازای هر بار شارژ می پیماید. قیمت ورژن کالیفرنیا روت۱ حدود ۵۰,۴۰۰‌ دلار است اما مشتری می تواند آپشن های مختلفی را انتخاب کند، هم باتری های آن انواع کوچک و بزرگ دارد هم امکان انتخاب بین تک یا دو دیفرانسیل برای مشتری فراهم است.

فولکس واگن آی دی.۴ پرو با ۲۶۰ مایل [۴۱۶ کیلومتر]: 

گروه خودروسازی فولکس واگن تلاش زیادی می کند تا به گرد تسلا برسد هر چند که انتخاب نام «ولتس واگن» “Voltswagen” برای محصولات برقی ایده جالبی بوده اما دستمایه جوک ها و شوخی های روز April Fools [چیزی شبیه به دروغ روز ۱۳ فروردین در فارسی] شده است. ای دی.۴ اولین خودروی برقی این خودروساز در بازار آمریکا است که اوایل سال ۲۰۲۰ زیر قیمت ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه شده است.

شورولت بولت برقی با ۲۵۹ مایل [۴۱۴]:

 کمپانی جنرال موتورز برای سال ۲۰۲۲ طراحی جدید و بسیار متفاوتی را برای این خودرو برقی در نظر دارد. البته همان هاچ بک تخم مرغی شکل باقی می ماند اما دور تا دور آن خط و خطوط تیزتری خواهد داشت. این طراحی مجدد تأثیری روی پیمایش آن نداشته اما قیمت آن کاهش شدید خواهد داشت و از ۳۱,۹۹۵ دلار شروع خواهد شد. به بیان دیگر شورولت بولت یکی از ارزان ترین خودروهای برقی در بازار آمریکا خواهد بود.

هیوندایی کونا با ۲۵۸ مایل [۴۱۲ کیلومتر]:

 با قیمت ۳۷,۳۹۰ دلار و ۲۰۱ اسب بخار توان، روی پلتفرم کیا نیرو Kia Niro تولید شده و با فول امکانات قیمت آن ۴۶,۰۰۰ دلار است.

شورولت بولت EUV با ۲۴۷ مایل [۳۹۵ کیلومتر]: 

کراس اور جمع و جوری است که برای سال ۲۰۲۲ به بازار می رسد از آن جهت به آن EUV‌ می گویند که مخفف electric utility vehicle به معنی خودروی شاسی بلند برقی است و قیمت آن از ۳۳,۹۹۵ دلار شروع می شود و چون کمی قدبلندتر شده پیمایش آن هم کمی پایین تر آمده.

کیا نیرو برقی با ۲۳۹ مایل [۳۸۲ کیلومتر]: 

قیمت آن از ۳۹,۰۰۰ دلار شروع می شود. کراس اور برقی است که پیمایش آن نسبت به قیمت آن در مقایسه با سایر خودروهای نوی متوسط در بازار آمریکا بهتر است. وقتی این موضوع را در نظر بگیرید که حکومت آمریکا برای خودروهای برقی ۷,۵۰۰ دلار معافیت مالیاتی در نظر گرفته،‌ خرید نیروی کیا Kia Niro معامله خوبی به حساب می آید. البته اگر فول امکانات آن را بخواهید حدود ۴۵‌ هزار دلار است.

منبع: Business Insider

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.