تعرفه کارواش های تهران چقدر است؟

نرخ مصوب خدمات پارکینگ و توقفگاه‌های شهر تهران ویژه سال ۱۴۰۰، بصورت زیر اعلام شد:

قطعه نیوز: خودروی‌تان را چه به شمال شهر ببرید و چه به جنوب شهر ببرید، باید هزینه کارواش یکسانی را پرداخت کنید. این حرف را فقیهی (رئیس اتحادیه اتو سرویس‌ تهران) گفته و گفته که در تمام سطح شهر، کارواش‌ها باید هزینه یکسانی را از مشتریان دریافت کنند. این هزینه توسط اتحادیه ابلاغ شده و دریافت مبلغی بیشتر از آن، غیرقانونی است.

فقیهی همچنین به موضوع افزایش قیمت مواد شوینده نیز اشاره کرده و گفته که این افزایش قیمت را در نرخ نهایی کارواش، حساب کرده‌ایم و نباید بیشتر از آن، از مشتریان گرفته شود.

آنطور که رئیس اتحادیه اتوسرویس‌ها گفته، هم‌اکنون نرخ کارواش‌های تهران برای خودروهای سواری معادل ۲۰ هزارتومان، برای خودروهای کراس‌اور معادل ۲۵ هزارتومان و برای خودروهای شاسی‌بلند نیز معادل ۳۰ هزارتومان است.

نرخ جدید پارکینگ‌ها در انتظار تاییدیه سازمان حمایت

فقیهی (رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کاروش تهران) خبر داده که برای سال ۱۴۰۰، نرخ جدید پارکینگ‌ها از سوی اتحادیه و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به وزارت صمت اعلام شده است که در صورت تایید سازمان حمایت، آن را اعلام می‌کنیم.

فقیهی درباره متفاوت‌بودن نرخ پارکینگ‌ها نیز گفته که به عنوان مثال، نرخ پارکینگ‌‌های فرودگاه با نرخ پارکینگ‌های سطح شهر که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند، متفاوت است. اما همه پارکینگ‌های خصوصی شهر، باید هزینه یکسانی از مشتریان بگیرند، و در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

انعام اجباری در کاروش ممنوع است

در کارواش‌هایی که جواز کسب دارند، دریافت انعام اجباری، تخلف محسوب می‌شود. این موضوع هم از طریق اتحادیه و هم از طریق سازمان تعزیرات، بارها اطلاع‌رسانی شده است. ضمن اینکه کارواش‌‌ها برای شست‌وشوی خودروها باید به بهترین نحو ممکن عمل کنند و دریافت هزینه بیشتر به بهانه استفاده از شوینده‌های خاص یا گران‌قیمت، باید براساس انتخاب مشتریان باشد.

هزینه پارکینگ‌های تهران در سال ۱۳۹۹

نرخ مصوب خدمات پارکینگ و توقفگاه‌های شهر تهران ویژه سال ۱۳۹۹، بصورت زیر اعلام شد:

»» نرخ پارکینگ‌ تهران – داخل طرح و مسقف ««

»» نرخ پارکینگ‌ تهران – خارج از طرح و غیر مسقف ««

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.