معرفی نسل جدید تویوتا آکوا

هرچند تویوتا پریوس C از سال ۲۰۱۹ بازار ایالات متحده را ترک کرده ولی در وطن خود یعنی ژاپن با نام آکوا همچنان حضور دارد و ظرف ۱۰ سال موفق به جلب نظر ۱.۸۷ میلیون مشتری شده است.

قطعه نیوز: هرچند تویوتا پریوس C از سال ۲۰۱۹ بازار ایالات متحده را ترک کرده ولی در وطن خود یعنی ژاپن با نام آکوا همچنان حضور دارد و ظرف ۱۰ سال موفق به جلب نظر ۱.۸۷ میلیون مشتری شده است.

آکوا نخستین محصول تویوتاست، که از باتری دوقطبی نیکل-هیدروژن با خروجی دوبرابر نسبت به نمونه­‌های قبلی استفاده می­‌کند.

نسل دوم این خودرو که روی پلتفرم TNGA-B شکل گرفته، اکنون با برخی ویژگی­‌های جدید و با مدل ۲۰۲۲ معرفی شده است.

یکی از قابلیت‌­های جدید این خودرو امکان شارژ غیرمستقیم است، که از جریان AC100 V یا ۱۵۰۰ W نیز پشتیبانی می­‌کند. تمامی نسخه­‌های تویوتا آکوا به قابلیت شارژ اضطراری مجهز شده‌­اند که امکان تامین برق برای لوازم برقی را در صورت قطعی جریان فراهم می­‌سازد.

فاصله میان محورها نیز به میزان ۵۰ میلیمتر بیشتر شده تا فضای سرنشینان عقب و محفظه بار افزایش یابد.

مطالب مرتبط
تویوتا آکوا هاچ‌بکی هیبریدی برای بازار ژاپن
کابین تویوتا آکوا

امکان سفارش نسل دوم تویوتا آکوا با سامانه چهارچرخ محرک، ویژگی تازه دیگری است، که در این هاچ‌بک برقی فراهم شده ضمن ­این‌که آکوا نخستین محصول تویوتا مجهز به نمایشگر ۱۰.۵ اینچی اطلاعات سرگرمی بشمار می‌­آید.

مشخصات فنی

اکنون که سخن از نخستین­‌ها به میان آمده، بد نیست بدانید براساس اعلام تویوتا، آکوا نخستین محصول این برند است که از باتری دوقطبی نیکل-هیدروژن با خروجی دوبرابر نسبت به نمونه­‌های قبلی استفاده می­‌کند. نصب این باتری، بهبود شتابگیری و افزایش سرعت در حالت کاملاً برقی را برای تویوتا آکوا به ارمغان آورده است.

تریم B به عنوان مدل پایه تویوتا آکوا ۲۰۲۲ با انتقال قدرت به محور جلو با قیمت ۱۸ هزار دلار به فروش می­‌رسد درحالی‌که قیمت تریم E-Four با سامانه چهار چرخ محرک به ۲۳,۶۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. البته امکان خریداری این خودرو از طریق برنامه Kinto One با پرداخت ماهانه ۱۷۸ دلار نیز فراهم شده است.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.