نسخه فیس لیفت کیا سید ۲۰۲۲

مدل سید که ۲۸ درصد از فروش برند کیا در قاره اروپا را به خود اختصاص داده، یکی از مهمترین محصولات این برند کره­‌ای بشمار می‌­آید.

قطعه نیوز: مدل سید که ۲۸ درصد از فروش برند کیا در قاره اروپا را به خود اختصاص داده، یکی از مهمترین محصولات این برند کره­‌ای بشمار می‌­آید. برای حفظ این مدل در کورس رقابت در سگمنت شلوغ C که تحت سلطه فولکس­‌واگن گلف قرار دارد، اکنون نسخه فیس‌­لیفت کیا سید معرفی شده است.

دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری به ترتیب با ۱۶۰ و ۲۰۴ اسب­‌بخار قدرت نیز به همراه جعبه‌دنده ۷ سرعته DCT در تریم GT این خودرو نصب خواهد شد.

طراحی خودرو

طرح جدید جلوپنجره با جزئیات فلزی، چراغ‌های LED جلو با سه عنصر نورانی داخل آن، طرح جدید سپر جلو با جزئیات مشکی براق، چراغ‌های LED عقب و طرح جدید رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی آلومینیومی، مهمترین تغییرات ظاهری این مدل بشمار می­‌آید

. در تریم GT و GT-Line سید هاچ‌بک، چراغ‌های LED عقب با ۴۸ عنصر نورانی در زیر پوشش طلق تیره قرار گرفته است.

چهار رنگ سبز Experience، خاکستری Yucca Steel، برنز Machined و زرد لیمویی Splash به طیف قابل انتخاب برای تزئین بدنه کیا سید ۲۰۲۲ اضافه شده است.

کابین خودرو

در کابین همچنان با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی و صفحه پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی روبرو هستیم. ۵ روکش برای تزئین فضای داخلی پیشنهاد شده که سه تا برای مدل فیس‌­لیفت ارائه شده است، ضمن‌­این‌که در تریم­‌های GT و GT-Line با اهرم تعویض دنده جدید روبرو هستیم.

مطالب مرتبط
کابین کیا سید 2022
کابین فیس لیفت کیا سید ۲۰۲۲

پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و پورت شارژ USB برای سرنشینان عقب، از ویژگی‌­های جدید کابین کیا سید ۲۰۲۲ است. گرم‌کن­ صندلی‌­های جلو و عقب، تهویه مطبوع دومنطقه‌­ای، سیستم صوتی JBL با ۸ بلندگو نیز قابل سفارش خواهد بود.

مشخصات فنی

نخستین پیشرانه قابل انتخاب برای کیا سید ۲۰۲۲، واحد یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ به همراه سامانه ۴۸ ولتی هیبرید-خفیف است، که ۱۲۰ اسب‌­بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

همین پیشرانه سه سیلندر به صورت دوگانه‌سوز سازگار با گاز مایع (LPG) هم قابل انتخاب است، که ۱۰۰ اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. یک پیشرانه دیزل ۱.۶ لیتری با نیروی کمکی هیبرید-خفیف با ۱۳۶ اسب­‌بخار قدرت نیز قابل انتخاب است.

کیا سید ۲۰۲۲ را در دو نسخه هاچ‌بک و استیشن واگن می‌­توان به صورت پلاگین هیبرید نیز سفارش داد. این مجموعه از پیشرانه ۱.۶ لیتری GDI، موتور برقی ۴۴.۵ کیلووات و مجموعه باتری ۸.۹ کیلووات ساعت تشکیل شده که در مجموع ۱۴۱ اسب­‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. این خودرو می‌­تواند ۵۸ کیلومتر مسافت را تنها با تکیه بر نیروی برق طی کند.

دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری نیز به ترتیب با ۱۶۰ و ۲۰۴ اسب­‌بخار قدرت نیز به همراه جعبه‌دنده ۷ سرعته DCT در تریم GT این خودرو نصب خواهد شد.

کیا قصد دارد تولید سید ۲۰۲۲ را از ماه آگوست در تاسیسات خود در اسلواکی آغاز و در سه ماهه چهارم سال جاری نیز فرآینده تحویل به مشتریان را شروع کند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.