سال ۱۴۰۱ مدل های جدید موتورسیکلت به بازار می‌آیند/ مردم در سال جاری بیشتر موتورسیکلت می‌خرند

عضو هیات‌مدیره انجمن موتورسیکلت ایران خبر داد: خرید موتورسیکلت در سال جاری بیشتر شده است.

قطعه نیوز: عضو هیات‌مدیره انجمن موتورسیکلت ایران خبر داد: خرید موتورسیکلت در سال جاری بیشتر شده است.

علی عرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار«قطعه نیوز» علت این موضوع را «جا افتادن قیمت‌های جدید موتورسیکلت برای خریداران به لحاظ روانی» دانست.

وی شرح داد: قیمت موتورسیکلت در سال گذشته برای مردم همچنان دور از ذهن و غیرمنطقی به نظر می‌رسید، چراکه آنها قیمت این کالا را با دلار ۳ هزار تومانی در ذهن داشتند.

وی ادامه داد: جا افتادن قیمت موتورسیکلت از لحاظ روانی، خرید این کالا را در میان مردم افزایش داده است. اکنون با توجه به تورم در همه بخش‌ها، افزایش قیمت موتورسیکلت نیز برای مردم، عادی شده است و در نتیجه میزان فروش این کالا را بالا برده است.

 عرب اضافه کرد: شرایط فروش نیز تغییرکرده است، در حال حاضر موتورسیکلت‌سازان محصول خود را با اقساط ۲۰ ماهه به فروش می‌رسانند و این موضوع مردم را به تعویض موتورسیکلت‌های قدیمی خود ترغیب می‌کند.

اروپا در سال ۲۰۲۱ مدل های جدید موتورسیکلت تولید می‌کند

عضو هیات‌مدیره انجمن موتورسیکلت ایران درباره زمان ورود مدل‌های جدید موتورسیکلت به بازار گفت: سال ۲۰۲۱ قرار است در اروپا موتورسیکلت با استاندارد یورو ۵ تولید شود و این مدل‌ها در سال ۱۴۰۱ به بازار ایران خواهد آمد. 

عرب گفت: تفاوت قیمت مدل‌های جدید با نوع یورو ۴ زیاد است، بنابراین این مدل‌ها به صورت اندک به بازار ایران می‌آید.

شرکت‌های ایرانی که راغب هستند تا مدل‌های جدید اروپا را به ایران بیاورند از الان باید اقدام کنند تا این مدل‌ها در بهمن ماه  به ایران برسد و برای ۱۴۰۱ شماره‌گذاری شود.

وی عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی که راغب هستند تا مدل‌های جدید اروپا را به ایران بیاورند از الان باید اقدام کنند تا این مدل‌ها در بهمن ماه  به ایران برسد و برای ۱۴۰۱ شماره‌گذاری شود.

وی درباره وضعیت تولید موتورسیکلت در سال جاری گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال تولید به ۳۰۰ هزار دستگاه برسد. در سال گذشته ۲۲۰ هزار دستگاه تولید داشتیم و البته حتی با افزایش تولید در سال جاری نیز بیش از ۵۰ درصد از برنامه عقب هستیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که نرخ ارز ثابت بماند و نوسان نداشته باشد احتمال دارد بتوانیم ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید کنیم.

موتورسیکلت‌سازان در انتظار مدیران دولت جدید

این فعال صنعت موتورسیکلت گفت: در موضوع ساخت موتورسیکلت با استاندارد سوخت‌رسانی یورو۵، منتظر مسوولان دولت جدید هستیم.

عرب عنوان کرد: مسوولان فعلی دولت با یک سال تعویق در اجرای استانداردهای یورو۵ برای تولید موتورسیکلت موافقت کرده‌اند، با این حال گفته‌اند در این زمینه نمی‌توانند مهلت بیشتری بدهند.

وی افزود: این در صورتی است که برنامه‌ریزی سازندگان موتورسیکلت برای دستیابی به تکنولوژی یوورو۵،  چهار ساله است و اکنون ۴ ماه از سال جدید گذشته است و ماه‌های آینده نیز به چشم برهم زدنی می‌گذرد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ باید طبق قانون، استاندارد یورو۵ اجرایی شود.

وی اظهار کرد: سازندگان موتورسیکلت در انتظار مسوولان جدید سازمان حفاظت محیط زیست هستند تا با آنها مذاکراتی داشته باشند و بتوانند مهلت جدیدی برای ساخت داخل سیستم‌های سوخت‌رسان استانداردهای یورو۵  بگیرند.  

وی به همکاری این سازندگان با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: گرچه دولت با اجرای چهار ساله داخلی‌سازی سوخت‌رسان‌های یورو۵ موافقت نکرده است اما موضوع ساخت داخل این موتورسیکلت‌ها منتفی نیست و کار با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان طبق برنامه پیش خواهد رفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.