نسل جدید اپل آسترا ۲۰۲۲

نسل جدید اپل آسترا به عنوان یکی از قدیمی‌­ترین خودروهای اروپایی با طراحی کاملاً تازه بدنه و فضای کابین معرفی شده است.

قطعه نیوز: نسل جدید اپل آسترا به عنوان یکی از قدیمی‌­ترین خودروهای اروپایی با طراحی کاملاً تازه بدنه و فضای کابین معرفی شده است.

ششمین نسل از آسترا، آخرین سری این خودرو با پیشرانه‌­های درون­‌سوز خواهد بود.

ششمین نسل آسترا که در تاسیسات خودروساز آلمانی در روسلهایم تولید می­‌شود، باید به مصاف بزرگانی همچون فولکس‌­واگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان و اشکودا اوکتاویا برود.

اپل آسترا ۲۰۲۲ روی پلتفرم مشترک با نسل جدید پژو ۳۰۸ یعنی EMP2 ساخته شده و از ابعاد و فرم کلی شبیه با این مدل برخوردار است. البته طراحان اپل موفق به طراحی خودرویی شده‌­اند که برخلاف پژو ۳۰۸ ، با خطوط مستقیم و فرمی ساده شکل گرفته و از هویتی مستقل برخوردار شده است.

طول، عرض و فاصله محوری اپل آسترا ۲۰۲۲ به ترتیب برابر با ۴.۳۷۴، ۱.۸۶ و ۲.۶۷۵ متر است، که نسبت به نسل قبل افزایش داشته. در نتیجه افزایش ابعاد بدنه، فضای بار نیز با ۵۲ لیتر افزایش نسبت به نسل قبل به ۴۲۲ لیتر رسیده است.

کابین اپل آسترا 2022
کابین اپل آسترا ۲۰۲۲

طراحی فضای کابین هم نسبت به نسل قبل کاملاً متحول شده و اکثر وظایف را نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی عهده دارد. یک نمایشگر ۱۰ اینچی دیجیتال نیز به عنوان صفحه پشت آمپر ایفای نقش می‌­کند.

مطالب مرتبط

چراغ‌های LED با چیدمان ماتریسی و ۸۴ عنصر نورانی در هریک از چراغ‌ها، کروزکنترل با قابلیت توقف و حرکت خودکار، نمایشگر هداپ دیسپلی و دوربین ۳۶۰ درجه، بخشی از فناوری‌های پیش­‌بینی شده برای اپل آسترا ۲۰۲۲ است.

مشخصات فنی آسترا ۲۰۲۲

اپل از اعلام جزئیات درباره مشخصات فنی آسترا ۲۰۲۲ خودداری نموده ولی در عین حال اعلام کرده که نسخه­‌های مختلف این خودرو با پیشرانه‌­های بنزینی یا دیزل، بین ۱۱۰ تا ۲۲۵ اسب‌­بخار قدرت در اختیار خواهند داشت. برای نخستین بار در تاریخ آسترا، نسخه پلاگین هیبرید این خودرو نیز عرضه خواهد شد. بسته به پیشرانه، جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک برای اپل آسترا ۲۰۲۲ پیش‌­بینی شده است.

لازم به‌ذکر است که ششمین نسل از آسترا، آخرین سری این خودرو با پیشرانه‌­های درون­‌سوز خواهد بود چراکه خودروساز آلمانی قصد دارد از سال ۲۰۲۸، تنها به عرضه محصولات برقی مشغول شود.

اپل برنامه تولید آسترا استیشن‌واگن را تایید کرده ولی به نظر نمی­‌رسد اراده‌ای برای تولید نسخه هاچ‌بک سه در از این مدل وجود داشته باشد. با توجه به عدم تمایل اپل برای حضور در نمایشگاه خودرو مونیخ در ماه سپتامبر، طبیعتاً در این رویداد امکان ملاقات با نسل جدید آسترا فراهم نخواهد شد.

ثبت سفارش برای نسل جدید اپل آسترا از اواخر سال جاری آغاز می‌شود و خودروها از اوایل سال ۲۰۲۲ تحویل خواهد شد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.