رشد تولید انواع تایر خودرو

تولید تایردر سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ ‌درصدی را به لحاظ تعدادی و شش درصدی به لحاظ وزنی را ثبت کرده است.

قطعه نیوز: آمار منتشر شده از میزان تولید تایر خودروها توسط تولیدکنندگان بزرگ تایر کشور نشان می‌دهد که تولید این کالا در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ ‌درصدی را به لحاظ تعدادی و شش درصدی به لحاظ وزنی را ثبت کرده است.

براساس آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، در مجموع ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن تایر خودرو تولید شده است که این وزن از تایرها معادل ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۵ حلقه تایر است.

بررسی آمار نشان می‌دهد که تولید تایر در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی شش درصد و از منظر تعداد حلقه‌ها با ۱۰ درصد افزایش تولید روبرو شده است.

آمار تولید تایر خودرو

طبق آمار در سه ماه نخست سال جاری، بیشترین رشد تولید، مختص تولید تایر دوچرخه‌ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد به لحاظ تعدادی و ۴۱ درصد به لحاظ وزنی افزایش تولید داشته‌ است.

در این مدت دو میلیون و ۶۲ هزار و ۹۴۱ حلقه تایر دوچرخه با وزن ۴۲۴۱ تن در کشور تولید شده است که رشد ۵۸ درصدی تیراژی و ۴۱ درصدی وزنی را  نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، ثبت کرده‌اند.

همچنین پنج میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر انواع خودرو (سبک و سنگین) معادل ۶۳ هزار و ۸۴۸ تن در سه ماه نخست سال جاری در کشور تولید شده است که به لحاظ تعداد حلقه دو درصد و به لحاظ وزنی یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید دیده می‌شود.  

از این میزان تولید تایر خودروها، پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲۲ حلقه متعلق به تایر خودروهای سواری است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ثابت مانده اما به لحاظ وزنی یک درصد رشد یافته است؛ در فصل بهار سال جاری از میزان تولید وزنی تایر خودروهای سبک و سنگین، ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن سهم تایر خودروهای سواری بوده است.  

در سه ماهه ابتدایی امسال همچنین با رشد ۲۵ درصدی، ۶۸۴۸ تن انواع تایر وانتی رشد و با رشد پنج درصدی ۱۳ هزار و ۴۷۰ تن تایر باری و اتوبوسی در داخل کشور تولید شده است. تایرهای کشاورزی سنگین نیز با رشد یک درصدی ۴۷۱۴ تن توسط تایرسازان داخلی تولید شده است.  

تایرهای کشاورزی

در مقابل اما در بخش تایرهای کشاورزی سبک ۸۰۲ تن تایر تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش تولید داشته و ۱۱۲۴ تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی تولید شده که تولید این نوع تایر در مجموع سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۲۶ درصدی داشته است.

بنابر این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، ۲۳۵۸ هزارتن با رشد شش درصدی معادل سه میلیون  و ۱۷۸ هزار و ۸۳۴ حلقه انواع تیوب تولید شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تیتراژی شش درصد وبه لحاظ وزنی  ۱۲ درصد رشد تولید را تجربه کرده‌ است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.