بازسازی خیره‌کننده جگوار ای-تایپ

با دماغه بلند و خطوط منحنی انتهای بدنه، جگوار ای-تایپ یکی از ماندگارترین محصولات صنعت خودروسازی به‌شمار می‌­آید.

قطعه نیوز: با دماغه بلند و خطوط منحنی انتهای بدنه، جگوار ای-تایپ یکی از ماندگارترین محصولات صنعت خودروسازی به‌شمار می‌­آید.

با توجه به آغاز عرضه این خودرو در سال ۱۹۶۱ میلادی، به نظر می­‌رسد موارد زیادی در ای-تایپ وجود داشته باشد که بتوان مورد بروزرسانی قرار داد. متخصصان شرکت E-Type UK هم با این ایده موافق بوده و نسخه کاملاً جدیدی از این مدل را با نام معرفی کرده‌اند.

مهمترین تفاوت این مدل جدید با نمونه اصلی را باید در حذف پیشرانه ۵.۳ لیتری ۱۲ سیلندر قبلی و جایگزین شدن آن با پیشرانه ۶.۱ لیتری ۱۲ سیلندر انژکتوری دانست.

شرکت E-Type UK که در جنوب­ شرقی بریتانیا در منطقه کنت واقع شده، تلاش خود را بر بازسازی جگوار ای-تایپ متمرکز ساخته است. پروژه جدید این شرکت که با نام Unleashed معرفی شده، براساس سری سوم ای-تایپ شکل گرفته است، که در فاصله سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ عرضه شد.

مشخصات فنی

مهمترین تفاوت این مدل جدید با نمونه اصلی را باید در حذف پیشرانه ۵.۳ لیتری ۱۲ سیلندر قبلی و جایگزین شدن آن با پیشرانه ۶.۱ لیتری ۱۲ سیلندر انژکتوری دانست، که با ۱۲۸ واحد افزایش قدرت، اکنون قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب­‌بخار در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد. قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود و به خروجی اگزوز استیل ضدزنگ با روکش سرامیک متصل شده است.

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل مرتبط با دمای پیشرانه حجیم این خودرو، رادیاتور و خنک‌­کننده روغن آلومینیومی و فن­‌های خنک‌­کننده هم درنظر گرفته شده که از ECU فرمان دریافت می­‌کنند.

کمک­‌فنرهای قابل تنظیم، میله پیچشی­‌های بهسازی شده، اجزای پلی‌­اورتان سیستم تعلیق، کالیپر ترمزهای چهار پیستون در هریک از چرخ‌ها به همراه دیسک‌­های سوراخ‌دار، از دیگر ویژگی‌­های جگوار ای-تایپ Unleashed به‌شمار می‌­آید.

اما تحولات این خودرو تنها به بخش فنی محدود نمانده بلکه مواردی همچون سپر کرومی جلو، چراغ‌های LED، تغییراتی در کاپوت و همچنین سپر عقب به صورت قطعه کرومی یک‌­تکه دست‌­ساز هم مشاهده می‌­شود.

کابین جگوار ای-تایپ

در فضای کابین هم با روکش چرم دست­‌دوز، گرمکن صندلی‌­های جلو، کنسول میانی آلومینیومی به همراه قطعات مشکی پیانو، نورپردازی LED نشان‌دهنده‌ها، پشتیبانی از ارتباط بلوتوث و سیستم صوتی حرفه‌­ای روبرو هستیم.

برای تملک جگوار ای-تایپ Unleashed، ابتدا باید نمونه‌­ای از این خودروی کلاسیک را در اختیار متخصصان شرکت E-Type UK قرار داده تا پس از صرف بیش از ۴ هزار ساعت زمان و ۳۲۵ هزار پوند (۴۵۰,۲۵۰ دلار) هزینه، نتیجه مطلوب حاصل شود. فعلاً تنها نسخه روباز این خودرو توسط شرکت E-Type UK عرضه می‌­شود اما سایر نسخه‌­های ای-تایپ نیز قرار است مورد بروزرسانی قرار گیرند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.