تویوتا RAV۴ بخریم یا تویوتا پرادو GX دو در؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو تویوتا RAV۴ و تویوتا پرادو GX دو در در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قطعه نیوز: مشخصات فنی خودرو تویوتا RAV۴ و تویوتا پرادو GX دو در در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا RAV4 با تویوتا پرادو GX دو در است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌ شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی تویوتا RAV۴:

تویوتا RAV۴، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است.

تویوتا RAV4 بخریم یا تویوتا پرادو GX دو در؟ + مشخصات فنی
تویوتا RAV۴

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه‌شکن جلو، دیفرانسیل جلو FWD، رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ مخصوص روز، بال عقب، جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی، فیلتر هوا، طریقه رانندگی ECO و Sport، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت و سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها اشاره کرد.

این خودرو در نوع سفارشی مجهز به دو دیفرانسیل AWD، رینگ‌های ۱۸ اینچی، نشان دهنده نقطه کور روی آینه جانبی، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی دسته دنده، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم Smart Key، سنسور عقب است.

معرفی تویوتا پرادو GX دو در:

تویوتا پرادو GX دو در i، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۱ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۶ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۸۷ لیتر است.

تویوتا RAV4 بخریم یا تویوتا پرادو GX دو در؟ + مشخصات فنی
پرادو GX دو در

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به آنتن مخفی در شیشه عقب، سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر، دستگیره داخلی درب‌ها روکش کرومی، تنظیم‌کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک‌کن تناوبی، گل پخش کن، آینه‌های بغل برقی، کولر با دریچه عقب، فرمان هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به زه جانبی همرنگ بدنه با روکش کرم، صندلی عقب تاشو با جای دست، ترمز پارک پدالی، گرم‌کن شیشه عقب تایمردار، آینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، تنظیم‌کننده ارتفاع نور چراغ دستی سقف کشویی شیشه‌ای، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، صفحه نمایش دمای بیرون، صندلی راننده برقی به همراه تنظیم ارتفاع، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب، گیربکس چهار سرعته خودکار، کروز کنترل به همراه رادار، چراغ‌های جلو AFS، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، سانروف است.

خودرو
تویوتا RAV4تویوتا پرادو GX دو در
کشور سازنده
ژاپنژاپن
سال (طراحی)
۲۰۱۳۲۰۱۰
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۴۹۴سی سی۲۶۹۴سی سی
حداکثر قدرت
۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۶۱ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۳۳ نیوتن متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه۲۴۶ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک۴ دنده اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۹.۳ ثانیه۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۰۰ کیلومتر در ساعت۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۵۵۸ کیلوگرم۱۸۹۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۷۰ طول ، ۱۸۴۵ عرض ، ۱۶۶۱ ارتفاع۴۴۸۵ طول ، ۱۸۸۵ عرض ، ۱۸۸۰ ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی
۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر۱۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۰ لیتر۸۷ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵یورو ۴
ترمز و پایداری
ESP ، VSC ، TRAC ، ABS ، EBD ، BA ، SSTABS ، VSC ، TCS
کیسه هوا
۲ کیسه هوا ، ۶ کیسه هوا به صورت سفارشیکیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو ، پرده‌ای ، زانویی
سیستم صوتی
صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با قابلیت پخش CD، MP3 و WMA به همراه ۶ بلندگو ، ورودی iPod و USB ، بلوتوث ، نمایش اطلاعات دفتر تلفن و آهنگ‌های تلفن همراه با اتصال بلوتوث ، سیستم قابل سفارش: نویگیشن ، رادیوی SiriusXM ، سیستم تشخیص صدا ، ۱۱ بلندگو JBL به همراه ساب‌ووفر و آمپلیفایر۶ اسپیکر ، قابلیت پخش CD و MP3 ، بلوتوث ، USB

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.