رونمایی از اسکوتر برقی ب‌ام‌و CE-04

چند روز پیش ب‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad) به عنوان بازوی سازنده موتورسیکلت­‌های این برند آلمانی، از اسکوتر برقی CE-04 رونمایی کرد.

قطعه نیوز: چند روز پیش ب‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad) به عنوان بازوی سازنده موتورسیکلت­‌های این برند آلمانی، از اسکوتر برقی CE-04 رونمایی کرد.

ب‌ام‌و این اسکوتر برقی را به عنوان اولین گام در برنامه این شرکت برای برقی کردن حمل و نقل شهری توصیف کرده است.

در قوی‌ترین نسخه ظرفیت مجموعه باتری ۸.۹ کیلووات ساعت است، که نیروی لازم برای پیمایش ۱۳۰ کیلومتر را فراهم می­‌سازد.

اسکوتر CE-04 در سه نسخه با قدرت ۳۱ کیلووات (۴۲ اسب­‌بخار)، ۱۱ کیلووات (۱۵ اسب‌­بخار) و ۲۳ کیلووات (۳۱ اسب­‌بخار) عرضه خواهد شد که دو مدل اخیر در برخی کشورها برای استفاده در بخش آموزش مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

ظرفیت مجموعه باتری ۸.۹ کیلووات ساعت است، که نیروی لازم برای پیمایش ۱۳۰ کیلومتر را فراهم می­‌سازد.

در نسخه ضعیف‌­تر این رقم به صد کیلومتر کاهش پیدا می­‌کند. زمان لازم برای شارژ این باتری با جریان استاندارد ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه و با شارژ سریع برابر با یک ساعت و ۴۰ دقیقه خواهد بود درحالی‌که تنها ۴۵ دقیقه برای رساندن شارژ از ۲۰ به ۸۰ درصد لازم است.

خودروساز آلمانی استفاده CE-04 از فناوری برقی مشترک با سایر اعضای گروه ب‌ام‌و را یک مزیت مهم برای این محصول دانسته است.

اسکوتر برقی ب‌ام‌و CE-04
اسکوتر برقی

سه حالت رانندگی اقتصادی، بارانی و جاده‌­ای، کنترل پایداری خودکار، کنترل کشش پویا (آپشن)، ترمز ABS با دو دیسک در محور جلو و یکی در محور عقب و چرخ‌های ۱۵ اینچی، از مواردی است که برای ایمنی سرنشین این اسکوتر در نظر گرفته شده.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی نیز شامل چراغ‌های LED، نمایشگر رنگی ۱۰.۲۵ اینچی با پشتیبانی از مسیریاب، پورت USB-C برای شارژ تلفن همراه با مسیر هوا برای خنک شدن آن و محفظه بار در جلو و کنار با امکان اضافه کردن فضای بیشتر خواهد بود. ب‌ام‌و خاطرنشان ساخته که باتری این اسکوتر و محفظه­‌های بار به صورت ضدآب ساخته شده­‌اند.

اسکوتر CE-04 در دو پوشش سفید روشن با جزئیات مشکی مات یا خاکستری متالیک با جزئیات مشکی و نارنجی (تحت آپشن  Avantgarde Style) قابل سفارش است. همانطور که از محصولات ب‌ام‌و انتظار می­‌رود، برای CE-04  هم با طیف گسترده‌­ای از آپشن و لوازم جانبی قابل انتخاب روبرو هستیم.

شرکت ب‌ام‌و فعلاً از اعلام خبری درباره قیمت و زمان عرضه اسکوتر CE-04 خودداری نموده ولی در عین حال از ارائه آن با مدل ۲۰۲۲ در سراسر جهان اطمینان داده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.