موتورسیکلت ب‌ام‌و سری F وارد بازار می‌شود

شرکت موتورسیکلت‌سازی ب‌ام‌و ادونچری به نام F۸۵۰GS برای مسیرهای آفرودی طراحی کرده که با یک پیشرانه دو سیلندر ۹۰ اسب بخار قدرت برای بیراه نوردی در اختیار راکب می‌گذارد.

قطعه نیوز: شرکت موتورسیکلت‌سازی ب‌ام‌و ادونچری به نام F۸۵۰GS برای مسیرهای آفرودی طراحی کرده که با یک پیشرانه دو سیلندر ۹۰ اسب بخار قدرت برای بیراه نوردی در اختیار راکب می‌گذارد.


 شرکت موتورسیکلت سازی ب‌ام‌و سری جدید از موتورسیکلت ادونچر به نام F۸۵۰GS به بازار معرفی کرده است.

 دینای موتورسیکلت به اندازه دنیای خودرو جذابیت خاص خودرا دارد، تولیدکنندگان این وسایل نقلیه همواره تلاش می‌کنند محصولاتی پرشتاب برای راکبان تولید کنند.


یکی از گزینه‌های جذاب در بازار موتورسیکلت برای خرید، ادونچربایک‌ها دسته‌ی از موتورسیکلت‌ها هستند که در نهایت سواری باکیفیت ویژگی‌ آفرود را در اختیار شما می‌گذارند.

این محصول با مدل ۲۰۲۱ سعی دارد در بازار ظاهر و طراحی جدید مورد نظر برای مشتریان را عرضه کند. این موتورسیکلت بهترین گزینه برای آفرود سواران و علاقمندان به طبیعت گردی در بازار است.

مشخصات فنی


بدنه این موتورسیکلت طوری طراحی شده که در نگاه اول کاربری و سپس نیاز مشتریان را مرتفع کند. بدنه با فلاپ‌های پلاستیکی اما باکیفیت رنگ بالا و فاصله زیاد گل‌گیرهای جلو و عقب با تایرها، نشان از عملکرد بالا این ادونچربایک در مسیرهای ناهموار دارد.


حجیم شدن باک و مرتفع شدن سطح نشیمنگاه این موتورسیکلت اسپرت مشابه نیکدبایک‌ها است که رانندگی را هیجان‌انگیز می‌کند. چهره F۸۵۰ GS بسیار جلب توجه می‌کند، زیرا کاسه چراغ مستطیل شکل طراحی شده که فرم LED درون آن مشابه h افقی است که با فلاپ‌های بدنه تنومند و اسپرت به نظر می‌رسد.


 قرارگیری اگزوز بزرگ با زاویه خاص نسبت به بدنه چاشنی اسپرت بودن این ادونچربایک باواریایی را دوچندان می‌کند. طراحی گاردهای محافظتی آلومینیومی در عقب به منظور حمل بار در مسیرهای آفرودی است.

طراحان ب‌ام‌و موتورراد از نمایشگر ۷ اینچی TFT رنگی برای کیلومترشمار و اطلاعات مسیر، اطلاعات دینامیکی، نمایش فشار باد تایرها، دور موتور، مصرف سوخت و سایر اطلاعات حرکتی و دینامیکی استفاده کرده‌اند.


 برای راحتی راکب و سرنشین دوم ارتفاع صندلی ۸۶۰ میلی‌متر است که زاویه فرمان در ۶۲ درجه‌ی قرار گرفته است. این دو پارامتر سبب ارگونومی بهتر و در نتیجه راحتی بیشتر راکب و سرنشین می‌شود. آنچه که F۸۵۰ GS را مهیج می‌کند، پیشرانه پرتوان این ادونچربایک باواریایی است.


 یک موتور دوسیلندر خطی آب-هوا خنک ۸۵۳ سی‌سی در میانه شاسی این موتورسیکلت جا خوش کرده است. طراحی چهارسوپاپ به ازای هرسیلندر، نسبت قطر پیستون ۸۴ میلی‌متری در کورس پیستون ۷۷ میلی‌متری و نسبت تراکم ۱۲.۷ به یک سبب راندمان بالا برای این پیشرانه شده است.

موتورسیکلت ب‌ام‌و سری F وارد بازار می‌شود
F۸۵۰GS


 اما سیستم پاشش سوخت انژکتوری و سیستم مدیریت هوشمند جرقه‌زنی بوش نیز تاثیرگذار بوده است. به طوری که حداکثر توان خروجی برای این ادونچربایک باواریایی به ۹۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور به ۸۶ نیوتون‌متر می‌رسد.

در این زمینه کمپانی ب‌ام‌و موتورراد توصیه می‌کند که از سوخت بنزین با عدد اکتان ۹۱ استفاده شود.

برای بازارهای مانند خاورمیانه که اگر چنین سوختی دردسترس نباشد باید از سیالات خاص این سازنده استفاده شود تا میزان کوبش ناشی از احتراق برای این موتور کاهش یابد.


این موتورسیکلت با مخزن سوخت ۱۵ لیتری و گیربکس ۶ سرعته دنده ثابت با کلاچ‌های چند صفحه‌ی غوطه‌ور در روغن با مکانیزم مکانیکی تعویض دنده‌ها را تسریع می‌بخشد.


 این قدرت و گشتاور به واسطه زنجیر بهینه‌سازی شده با اورینگ‌های به فرم O با مواد ساخته شده از جنس آلومینیوم با روکش تیتانیومی قدرت را به چرخ‌ عقب منتقل می‌کند.

بر اساس آنچه ب‌ام‌و موتورراد اعلام کرده F۸۵۰ GS حداکثر سرعتش به بیش از ۲۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

سازه بدنه

سازه بدنه این ادونچربایک باواریایی از نوع فولاد سبک وزن بهینه‌سازی شده است که مجموع وزن را کاهش و مرکز تقل را بالا می‌برد.

بر این اساس مجموع وزن F۸۵۰ GS بدون احتساب وزن سرنشین و تجهیزات دیگری که روی این موتورسیکلت نصب می‌شود، وزن کلی به ۲۳۳ کیلوگرم می‌رسد.

برای راحتی هرچه بیشتر راکب و سرنشین مهندسان باواریایی در محور جلو از دو کمک فنر هیدرولیکی قابل تنظیم به قطر ۴۱ میلی‌متری و در محور عقب از بازوهای آلومینیومی برای جذب نیروی عرضی و کمک‌فنر هیدرولیکی قابل تنظیم در مرکزیت سازه استفاده کرده‌اند.


طراحی با سواری نرم و باکیفیت

هرچند که سایز تایرهای ۹۰/۹۰ در جلو و ۷۰/۱۵۰ در عقب نیز در این مقوله تاثیرگذار بوده‌اند. رینگ‌های این موتورسیکلت در محور جلو ۲۱ اینچی و در محور عقب ۱۷ اینچی آلومینیومی است که تا ضربات ناشی از سطح ناهمواره را به حداقل‌ترین سطح خود برساند.

سیستم ترمز در محور جلو دو دیسک خنک‌شونده ۳۰۵ میلی‌متری با کالیپر دوپیستونه و در عقب تک دیسک خنک‌شونده به قطر ۲۶۵ میلی‌متر با کالیپر تک پیستونه با سیستم ABS است تا ایمنی راکب و سرنشین را تضمین کند. کمپانی ب‌ام‌و موتورراد، F۸۵۰ GS را با قیمت ۲۰ هزار و ۷۰ دلار به فروش می‌رساند.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.