روی زمین ماندن نوسازی خودروهای فرسوده!

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به راه اندازی پارک علم و فناوری صنعت نفت خبر داد.

قطعه نیوز: دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به راه اندازی پارک علم و فناوری صنعت نفت خبر داد.

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور در گفت و گو با اشاره به صحبت‌های اخیر نمایندگان مجلس در خصوص بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای بند «د» تبصره ۱۸، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به وزارت نفت اجازه دادند تا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سرمایه گذاری جهت کاهش مصرف انرژی و حمایت از طرح‌های جایگزینی خودروی فرسوده اختصاص دهد.

او بیان کرد: طبق این مصوبه، به شرکت‌های تابعه وزارت نفت اجازه داده می‌شود با تأیید وزیر نفت تا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی خود برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های مختلف اختصاص دهند. این سرمایه گذاری ها شامل سرمایه گذاری های خطرپذیر و حمایت از ساخت داخل و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و تولید بار اول در حوزه‌های مختلف صنعت نفت از جمله طرح‌های کاهش مصرف انرژی و جایگزینی سوخت بنزین با سوخت گاز طبیعی است که از طریق حمایت از طرح‌های جایگزینی خودروی فرسوده در حمل و نقل با خودروی کم مصرف داخلی با قوای محرکه کم مصرف و پایه گاز به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده می شود.

او ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیانی که مرکز تحقیق، توسعه و طراحی در داخل را داشته باشند با همکاری مستقیم یا مجموعه وابسته به یک شرکت خودروساز داخلی که دارای خطوط تولید انبوه است، می توانند از این منابع استفاده کنند که در بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت کمک بلاعوض، وجوه اداره شده یا تسهیلات ترجیحی براساس آئین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب کارگروه وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود.

دبیر انجمن مراکز بازیافت و اسقاط کشور گفت: متاسفانه، این بودجه با نامه ارسالی تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ از وزارت نفت به سیراف دبیر هیات دولت، کاملاً برای راه اندازی پارک علم و فن آوری صنعت نفت در نظر گرفته شده است که هیئت دولت هنوز جوابی در این خصوص نداده اند.

به گفته احمدی، با مبلغ اعلام شده می‌توان حدود ۱۰ هزار خودرو در شرایط کنونی نوسازی کرد و طرح جایگزینی نسبتا خوبی به راه انداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.