این خودرو مثل یک نوزاد نام واقعی خواهد داشت

کمپانی سوئدی سازنده ایمن ترین خودروهای دنیا، برای محصول تمام برقی شاسی بلند خود می خواهد نام مناسبی انتخاب کند که عدد و رقم و حروف نباشد.

قطعه نیوز: کمپانی سوئدی سازنده ایمن ترین خودروهای دنیا، برای محصول تمام برقی شاسی بلند خود می خواهد نام مناسبی انتخاب کند که عدد و رقم و حروف نباشد.

نامگذاری خودرو هر روز سخت تر می شود، هم پیدا کردن نامی خوش آوا و دوست داشتنی که بار منفی در زبان های مختلف نداشته باشد سخت شده هم تعداد مدل ها و محصولات به صورت نجومی افزایش یافته است.

اما تغییر مسیر به انتخاب نام حقیقی به جای عدد و حروف کار آسانی است؟

سالیان سال است که طرفداران و خریداران ولوو محصولات این شرکت را با حروف و عدد صدا می زنند مثل ایکس سی۹۰،  حالا به یک باره این شرکت تصمیم گرفته به هنگام گذار از خودروهای بنزینی به برقی، به همراه این تغییر پارادایم، شیوه نامگذاری خود را هم دچار تحول و دگرگونی کند.

به گفته ی اتومتیونیوز Automotive News در رویداد معرفی آینده محصولات برقی ولوو، فناوری های باتری آینده همراه با خودروی مفهومی [در حد طراحی که هنوز به تولید نرسیده]  برقی قابل شارژ رونمایی شدند و سامانه اندرویدی اینفوتیمنمنت [سامانه صوت،‌ تصویر و اینترنت روی داشبورد] هم به نمایش در آمد.

در این مراسم هاکان سامئولسن Håkan Samuelsson ‌ مدیر عامل ولوو گفت محصول پرچمدار تمام برقی این شرکت دیگر «ایکس سی۹۰» نامگذاری نخواهد شد. «این خودرو مثل یک نوزاد نام واقعی خواهد داشت».

حالا باید منتظر ماند و دید که محصول جدید ولوو مثل یک نوزاد، نامی مثل اسون [نام پسر] یا ابیگیل [نام دختر] پیدا خواهد کرد، یا نامی مثل «هوا خُنک کن» Climate Cooler XL یا «یخبندان ساز» Ice Age Initiator!

اما سؤال این است که حالا که حروف و اعداد مثل ایکس سی۹۰ [XC90] بین مردم جا افتاده،‌ چه اصراری است که نامگذاری جدید انجام شود؟

خوب ولوو این کار را به چند دلیل انجام می دهد. اول، خودروی شاسی بلند جدید ولوو روی یک پلتفرم کاملاً جدید تولید خواهد شد و فقط به صورت آنلاین فروخته می شود و به خاطر ایمنی بیشتر به لیدار [لیزر و رادار] مجهز خواهد بود. دوم، علاوه بر جدید بودن پلتفرم، این خودرو مجهز با سامانه های جدید است که رانندگی را از به کار بردن دست ها بی نیاز کرده است. سوم، مانند خودروی اف۱۵۰ الکتریکی فورد که لایتنینگ [رعد و برق] نامگذاری شده، می تواند هنگام قطع شدن برق، منبعی موقت برای تأمین برق منزل هم مورد استفاده قرار گیرد. چون شارژر این خودرو دو سویه است هم می تواند شارژ بگیرد و هم شارژ بدهد. چهارم، به خاطر معماری مخصوص که برای برقی شدن خودرو طراحی شده، فضای خیلی بیشتری در اختیار صاحب خودرو قرار می دهد و از لحاظ داخل کابین بسیار جادارتر است.

نام این خودروی شاسی بلند برقی ولوو هنگامی معرفی می شود که به خط تولید برسد که با احتمال زیاد سال آینده میلادی خواهد بود. این خودرو در کارخانه ی ولوو در کارولینای جنوبی تولید خواهد شد و در عمل سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید. تمامی محصولات ولوو که با معماری تولید مقیاس پذیر نسل دوم تولید می شوند نامگذاری جدید خواهند داشت که دیگر عدد و رقم نخواهد بود.

منبع: Roadshow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.