پیشرانه‌های لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران خودرو؛ تیگو۸ چه در توان دارد؟

تیگو۸ به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود، به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس دوباره محصولی از شرکت مدیران خودرو سنت شکنی می‌کند و یک خودروی چینی وارد سگمنتی لوکس می‌شود

قطعه نیوز: تیگو۸ به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود، به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس دوباره محصولی از شرکت مدیران خودرو سنت شکنی می‌کند و یک خودروی چینی وارد سگمنتی لوکس می‌شود.

به این ترتیب برای اولین بار یک محصول چینی به تولید انبوه می‌رسد.


حال سوال اینجا است که برای تیگو۸ چه پیشرانه و سیستم‌های انتقال قدرتی در نظر گرفته شده است تا این شاسی بلند بزرگ را به آرامی و با قدرت به حرکت در آورد .


برای تنوع و قدرت انتخاب شرکت مدیران خودرو، دو نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای این خودرو در نظر گرفته شده است، یکی از این پیشرانه‌ها دو لیتری توربو است که برای اولین بار بر روی خودروی تیگو۸ پرو نصب شده، دارای قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن در متر است و همچنین سیستم انتقال قدرت آن ۹ سرعته CVT است.


لازم به ذکر است که این سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته در سال ۲۰۱۸ در میان برترین گیربکس‌های خودروهای موجود در بازار چین قرار گرفته است .


مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۲ لیتر است که برای خودروهای این ابعاد کاملا مناسب و به صرفه خواهد بود.
اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که ۱.۶ لیتری TGDI ( توربو با تزریق سوخت مستقیم) است و از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد.


این موتور پر قدرت و پر بازده با داشتن قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن در متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه توان و شتاب فوق العاده‌ایی را برای تیگو۸ به همراه می‌آورد.


همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب است. قابل ذکر است که بازدهی این موتور ۳۸ درصد است که برای موتورهای درون‌سوز بازدهی بسیار بالایی است.


به طور مثال بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان ۳۷.۲ درصد است و این موتور در میان ۱۰ موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است.


همچنین این مدل تیگو۸ از یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته بهره می‌برد که قطعا مورد توجه کسانی که علاقمند به رانندگی مهیج و اسپورتی هستند قرار میگیرد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها در ۸.۹ ثانیه صورت می‌پذیرد تا در مجموع رقیبی تازه نفس با امکانات مناسب و پر قدرت برای خودروهای وارداتی را روانه بازار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.