رشد تولید تایر خودرو در ٢ ماه نخست امسال

طبق آمار تولیدکنندگان تایر از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری بیش از ۴۰ هزار تن تایر انواع خودرو تولید شده که نسبت به آمارهای تولیدی در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشد سه درصدی به لحاظ وزنی و رشد چهار درصدی به لحاظ تعدادی داشته است

قطعه نیوز: طبق آمار تولیدکنندگان تایر از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری بیش از ۴۰ هزار تن تایر انواع خودرو تولید شده که نسبت به آمارهای تولیدی در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشد سه درصدی به لحاظ وزنی و رشد چهار درصدی به لحاظ تعدادی داشته است.

براین اساس طی دو ماه ابتدایی سال جاری ۴۰ هزار و ۶۱۹ تن معادل سه میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۱۷ حلقه تایر انواع خودرو تولید شده که به لحاظ وزنی رشد سه درصدی و به لحاظ تیراژ تولید رشد چهار درصدی نسبت به دو ماه نخست سال گذشته داشته است.

تولید تایرهای سواری در دو ماهه نخست امسال بیشترین میزان تولید را داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج در وزن و چهار درصد در تعداد حلقه رشد تولید را ثبت کرده است.

همچنین در این مدت ۲۷۱ هزار و ۹۳۱ حلقه تایر وانتی با وزن ۴۱۹۸ تن در کشور تولید شد که به ترتیب افزایش ۱۸ و ۱۶ درصدی تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

تولید تایرهای باری و اتوبوسی

طی مدت مذکور سال جاری مجموع تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز با افزایش چهار درصدی وزنی و دو درصدی از نظر تیراژ نسبت به دوماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ همراه بوده است. ۱۳۰ هزار و ۲۰۸ حلقه تایر باری و اتوبوسی معادل ۸۴۹۴ تن تولید شده است.

در دو ماهه نخست امسال ۴۴۴ تن تایر کشاورزی سبک، ۲۸۷۴ تن تایر کشاورزی سنگین و ۶۶۹ تن تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی در کشور تولید شده که هریک نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید کمتری را تجربه کرده است.

تولید تایر کشاورزی سبک طی دو ماهه امسال با کاهش ۳۴ درصدی، تایر کشاورزی سنگین با کاهش سه درصدی و تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی با کاهش ۳۵ درصدی نسبت به دو ماه نخست سال گذشته مواجه شده‌اند.   

طبق آمار، در دو ماه نخست امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۲۸ حلقه تایر دوچرخه و موتور معادل ۴۷۴ تن تولید شده که به ترتیب از نظر تعداد ۷۵ درصد و از نظر  وزن ۶۲ درصد رشد داشته است.

همچنین تولید تیوب نیز رشد با تولید یک میلیون و ۹۴۶ هزار و ۱۵۴ حلقه تیوب به وزن ۱۴۵۶ تن، رشد تولید ثبت کرده است و تولید تیوب طی دو ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به دو ماه نخست سال ۱۳۹۹ به لحاظ تعداد ۹ درصد و به لحاظ وزنی ۱۳ درصد رشد یافته است.

در نهایت نیز لازم به ذکر است که تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۴۱۷ هزار و ۵۸۹ حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن ۷۶۱ تن در کشور تولید شده است که آمار آن نیز مثبت ارزیابی شده است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.