تویوتا میرای هیدروژنی رکود زد

میرای تویوتا با یک بار سوخت گیری هیدورژنی توانست ۱۰۰۳ کیلومتر بپیماید.

قطعه نیوز: میرای تویوتا با یک بار سوخت گیری هیدورژنی توانست ۱۰۰۳ کیلومتر بپیماید.

با این که تمام دنیا تلاش می کند که خودروهای برقی به اندازه کافی هیجان انگیز و مطلوب باشد تا مردم از آن استقبال کنند، اما همچنان بزرگترین معضل خودروهای برقی، پیمایش آنها به ازای هر بار شارژ و زمان طولانی مورد نیاز برای شارژ دوباره این خودروها است.

شاید برای همین است که تویوتا برای اثبات مطلوب بودن خودروهای هیدروژنی [مجهز به پیل سوختی که سوخت آن هیدروژن است] برای ثبت رکوردهای خیره کننده تلاش می کند.

در آخرین رکوردی که تویوتا با خودروی هیدروژنی میرای به جای گذاشت، سفر از ساعت 5:43 روز ۲۶ مه ۲۰۲۱ از جایگاه سوخت هیدروژن هایستکو HYSETCO در اورلی فرانسه آغاز شد.

این میرای مجهز به سه باک 5.6 کیلوگرمی است. با این که جزئیات مسیر این سفر مشخص نشده، اما در پایان ، به ازای یک بار سوخت گیری پیمایش 1003کیلومتر (۶۲۳ مایل) به ثبت رسید.

این در حالی است که خود شرکت ژاپنی تویوتا بر اساس اندازه گیری سازمان محیط زیست 420 مایل [۶۷۰ کیلومتر] را پیش بینی و اعلام کرده بود.

سفر طولانی میرای

برای این سفر طولانی تیم چهارنفره در تویوتا تشکیل شد، جیمز اولدن James Olden از مهندسان اروپایی تویوتا این سفر را آغاز کرد و ماکسیم لو هیر Maxime Le Hir از مدیران محصول میرای در فرانسه سفر را به پایان برد.

مطالب مرتبط

ماری گاد Marie Gadd مدیر روابط عمومی تویوتای فرانسه هم راننده سوم این سفر بود و نفر چهارم هم ویکتورین اروسارد Victorien Erussard کاپیتان و بنیان گذار شرکت انرژی آبزرور Energy Observer بود.

آشکار است که برای انجام این تست، اندازه گیری های مهمی در نظر گرفته شده بود. مهندسانی که روی اعداد و ارقام کار می کردند به عدد متوسط 0.55kg/100km هنگام حرکت ثابت رسیدند که تقریباً معادل پیماش ۶۵ مایل به ازای مصرف هر گالن در مسیرهای ترکیبی است.

تویوتا میرای

درست است که این رکورد خبر خوبی در زمینه پیمایش به ازای هر بار سوخت گیری و نشانه پیشرفت فناوری ها به حساب می آید اما همچنان مانع اصلی پابرجاست. فرض بر این که هر خودرو بتواند به ازای هر سوختگیری ۱۰۰۰ کیلومتر بپیماید.

آیا به اندازه کافی در مسیرهای رفت و آمد مشتریان جایگاه سوختگیری هیدروژنی وجود دارد؟ آیا دولت ها به این باور رسیده اند که چنین شبکه ای از سوخت رسانی را شبیه به پمپ بنزین ها ایجاد کنند؟

در کل ایالات متحده فعلاً ۳۹ جایگاه سوختگیری سوخت هیدروژن وجود دارد که اکثر آنها هم در ایالات کالیفرنیا قرار دارند.

در حالی که عملکرد میرای خیلی خیره کننده و تحسین برانگیز است، اما هنوز بالاترین رکورد ثبت شده پیمایش به ازای یک بار سوختگیری متعلق به خودروی فولکس واگن مدل پاسات 1.6 TDI‌ است که در سال ۲۰۱۱ موفق شد با یک باک گازوئیل 1,581.88 مایل (۲۵۳۱ کیلومتر) بپماید که 76mpg‌ محاسبه می شود.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.