سامسونگ امنیت سایبری خودران‌ها را تضمین می‌کند

قطعه نیوز: شرکت سامسونگ الکترونیک سرانجام موفق به دریافت گواهی امنیت خودروهای خودران و هوشمند شد.
شرکت سامسونگ همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در سال‌های اخیر سعی کرده است که پای خود را به بازارهای جهانی گجت های هوشمند و صنعت خودرو نیز باز کند.
حالا اخیراً به نظر می‌رسد که با ورود به حوزه تولید و توسعه خودروهای خودران و هوشمند تصمیم گرفته است که جایگاه مستحکم و جدیدی را در این صنعت برای خود دست و پا کند.
در سال‌های اخیر غول‌های تکنولوژی در تلاشند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تغییر و تحولات جدیدی را در صنعت خودروسازی جهان ایجاد کنند و بدین ترتیب با تثبیت نام و آوازه خود، نظر و رضایت مشتریان و کاربران بسیاری را نیز به سمت خود جلب کنند.
در این راستا بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت سامسونگ الکترونیک توانسته است گواهی امنیت خودروهای خودران و هوشمند را کسب کند و بدین ترتیب به تمامی شرکت‌های خودروساز این اطمینان را بدهد که در صورت همکاری با این شرکت، دغدغه‌ای در زمینه امنیت سایبری و ایمنی خودروهای تولید شده خود نداشته باشند.
هنوز فناوری وسایل نقلیه خودران به مرحله تکامل و پیشرفت نرسیده است و به همین دلیل نیز بسیاری از مهندسین فعال در صنعت خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی با همکاری یکدیگر در تلاشند تا امنیت کامل را برای این فناوری به ارمغان بیاورند.
اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد خودروهای مبتنی بر فناوری خودران همچنان با مشکل مواجهند و در بسیاری از موارد نیز موجب بروز تصادف در خیابان و جاده‌های در حال آزمایش می‌شوند.
به گفته کارشناسان فعال در این حوزه، سیستم‌های هوشمندی که در خودروهای خودران مورد استفاده قرار گرفته است نقاط کور و ضعف‌های متعددی دارد که موجب می‌شود بسیاری از این خودروها، به صورت کاملاً خودران و بدون نیاز به هدایت راننده نبوده و باید توسط تکنولوژی‌های جدیدی که توسعه داده می‌شود، تکامل پیدا کند.
این تکامل در سیستم هوش مصنوعی به سیستم هوشمند خودروی خودران کمک می‌کند تا در مواقع حساس، به صورت کاملاً هوشمندانه موانع بر سر راه خود را شناسایی کرده و با تصمیم درست، از بروز تصادف پیشگیری کند.
خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.
غول‌های تکنولوژی متعددی در سراسر جهان از جمله تسلاموتورز، اپل و مایکروسافت و همچنین شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه خودروسازی در طول چندسال اخیر تمرکز خود را بر روی توسعه سیستم خودروهای خودران گذاشته‌اند تا به مشتریان و علاقمندان این حوزه اجازه دهند که در سال‌های پیش رو، هر چه سریع‌تر به این فناوری دسترسی پیدا کرده و از امنیت بیشتری نیز در خودروهای خودران برخوردار شوند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.