تغییرات پر حاشیه در چرخشگر تبریز؛ تودیع در تهران معارفه در تبریز

قطعه نیوز: روز چهارشنبه مراسم تودیع مدیرعامل شرکت چرخشگر در حالی در دفتر مرکزی این شرکت در تهران برگزار شد که هفته پیش از آن، این مراسرم، با وجود حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل و تنی چند از مدیران ایران خودرو در تبریز اما به دلیل تجمع حمایتی پرسنل این شرکت از مدیرعامل خود لغو شد.

این در حالی است که مدیرعامل تودیع شده چرخشگر، از مدیران خوش‌نام صنعت خودروی کشور است که در حضور ۸ ماهه خود در این شرکت اقدامات بسیار موثر و قابل توجهی را در این شرکت رقم زده است.

بررسی صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ این شرکت مندرج در کدال، بیانگر آن است که این شرکت در نیمه دوم سال ۹۹ جهش فوق‌العاده‌ای در کلیه شاخص های عملکردی خود داشته است.

صورت های مالی ۱۳۹۹ چرخشگر تبریز مندرج در کدال

به عنوان مثال شاخص فروش و تولید این شرکت در بازه ۶ ماهه از مهر تا اسفند ۹۹ به ترتیب حدود ۲۷۰ درصد و ۴۷ درصد رشد یافته است.

نمودار تولید شرکت چرخشگر تبریز از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۹

شکستن رکورد ۹ ساله تولید گیربکس‌های نیمه سنگین و تغییر مسیر شرکت به سودآوری اتفاقاتی است که تنها در شش ماهه حضور کریمی سنجری در این شرکت رخ داده است.

حسن کریمی سنجری که سال‌ها در رسانه‌ها به عنوان یک منتقد توسعه‌گرا مطرح است، نشان داد که در مقام عمل نیز می‌توان توسعه را برابر با آنچه در مقالات گفته می‌شود، پویش کرد. 

اما نکته اصلی ماجرا حمایت بی نظیری است که پرسنل این شرکت اعم از کارگران خط تولید، مهندسین و حتی بدنه مدیریتی شرکت در مقابل تغییر وی نشان دادند.

پیگیری‌ها به صورت تصادفی از برخی از پرسنل این شرکت تلفنی صحبت کرده و دلایل این حمایت را موردکاوش قرار داده است. ظاهرا با درخواست پرسنل این شرکت از مدیریت ارشد ایران خودرو برای جلوگیری از تغییر مدیرعامل نیز موافقت نشده است.

البته این نوع حمایت پرسنل از یک مدیرعامل تقریبا مسبوق به سابقه نیست. اینکه یک مدیرعامل بتواند با وجود عملکردی قابل قبول تا این سطح رضایت پرسنل خود را جلب کند یک سرمایه مدیریتی محسوب می‌شود.

اینکه چرا مدیریت ارشد ایران خودرو تا این حد اصرار به تغییر این مدیر ارزشمند خود داشته است، جای ابهام دارد و به نظر می‌رسد باید پاسخگوی اذهان عمومی باشد. چرا که در این مورد قطعا نوعی سرمایه‌سوزی در گروه ایران خودرو رخ داده است.

البته بررسی‌های میدانی حاکی از اصرار مدیرعامل ایران خودرو دیزل و البته دخالت یکی از نمایندگان تبریز در برداشتن این مدیر توانمند است و اینکه چرا یک نماینده بدون در نظر گرفتن منافعی که یک مدیرغیربومی می‌تواند برای مردم استانش داشته باشد اصرار به تغییر وی دارد نیز، ریشه در دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور داخلی شرکت‌ها آن‌هم برخلاف مفاهیم رشد و توسعه در شرکت‌ها دارد.

امیدواریم مسئولین وزارت صمت به موضوع ورود کنند و اجازه ندهند بیش از این و آن هم در ماه‌های پایانی دولت معامله‌های پشت پرده‌ای بر خلاف منافع ملی در صنعت رخ دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.