خودروی برقی اختصاصی برای پاپ و رئیس جمهور آمریکا

شرکت خودروسازی فیسکر قصد دارد خودروی اختصاصی پاپ فرانسیس و رئیس جمهور ایالات متحده را الکتریکی کند. پاپ از کراس‌اور برقی اوشن و جو بایدن از نسخه برقی لیموزین استفاده خواهد کرد.

قطعه نیوز: شرکت خودروسازی فیسکر قصد دارد خودروی اختصاصی پاپ فرانسیس و رئیس جمهور ایالات متحده را الکتریکی کند. پاپ از کراس‌اور برقی اوشن و جو بایدن از نسخه برقی لیموزین استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود که پس از جلسات مخفیانه با پاپ فرانسیس، فیسکر قصد دارد خودرو اختصاصی پاپ یا پاپ‌موبایل (Popemobile) برقی تولید کند؛ اصطلاحی که واتیکان بارها از همه خواسته است استفاده از آن را متوقف کنند.

قرار است این خودرو سال آینده تولید شود و نسخه‌ای کاملاً اصلاح‌شده از کراس‌اور الکتریکی آینده این برند با نام اقیانوس یا اوشن (Ocean) باشد.

به گزارش the truth about cars، پاپ فرانسیس مدت‌ها است که خود را به‌عنوان طرفدار حفظ منابع طبیعی و دارای ذائقه کاملاً وحشتناک در زمینه‌ی خودرو معرفی می‌کند.

خودروی پاپ

پاپ در سال ۲۰۲۰ دو دستگاه تویوتا میرای را به گاراژ واتیکان اضافه کرد و در سال ۲۰۱۸ لامبورگینی هوراکان (که به‌طور اختصاصی توسط این شرکت برای پاپ ساخته شده بود) به او اهدا شد.

پاپ فرانسیس همچنین به خودروهایی مانند فیات ۵۰۰L، نیسان فرانتیر، ایسوزو دی-مکس علاقه دارد؛ اگرچه او به‌طور معمول در هنگام دیدار با توده‌های مردم از این خودروها استفاده می‌کند و کارایی دیگری برای او ندارد. پاپ خودرویی را انتخاب نمی‌کند، مگر اینکه نیازهای سفر را برآورده کند و به‌طور خاص مطابق با ترجیحات او باشد.

طبق گفته‌ی فیسکر، این به معنای دادن امکانات اضافه‌ی زیست‌محیطی به کراس‌اور اوشن است؛ به‌عنوان مثال کف‌پوش آن از پلاستیک بازیافتی تولید شده و از سقف خورشیدی بهره می‌برد.

به گزارش رویترز، این خودروساز روز پنجشنبه با پاپ فرانسیس جلسه‌ای خصوصی برگزار کرد و برای تولید خودرویی با این شرایط توافق حاصل شد.

درحالی‌که اکثر خودروهای پاپ به‌طور سنتی شیشه ضد گلوله دارند، پاپ فرانسیس از چند وسیله نقلیه بدون این نوع شیشه استفاده می‌کند و قصد دارد از شیشه‌ی قدیمی ساده روی کراس‌اور فیسکر اوشن استفاده کند.

پاپ فرانسیس ادعا می‌کند که به‌خصوص در چنین سنی دیگر نگران ترور نیست؛ البته تیم امنیتی خصوصی او (گارد جامعه اسقفی سوئیس) متشکل از ۱۳۵ مرد مسلح است.

 جنیفر ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، اخیراً اظهار داشته که برقی کردن خودروی لیموزین ریاست جمهوری به‌عنوان اولویت جو بایدن قرار گرفته است.

پس از ستایش عمومی از فورد F-150 لایتنینگ، خبرنگاران از خانم ساکی پرسیدند آیا بایدن فکر می‌کند لیموزین جنرال موتورز را که به‌طور عامیانه با نام «The Beast» خوانده می‌شود، می‌توان الکتریکی کرد؟ جنیفر ساکی پاسخ داد:

این مطمئناً چیزی است که رئیس جمهور درباره آن صحبت کرده و برای او یک هدف است.

فیسکر / Fisker
کراس اور برقی

مشخصات فنی

با توجه به وزن ۶۸۰۰ کیلوگرمی (۱۵ هزار پوند) این خودرو، به‌سختی می‌توان تصور کرد که قبل از نیاز به شارژ مجدد بتواند حتی مسیری کوتاه در یک مراسم رژه طی کند.

همچنین مکان مشخصی برای نصب باتری‌ها وجود ندارد؛ زیرا این خودرو کاملا زره‌پوش و ضد گلوله است. حتی فنربندی و سیستم تعلیق و زیرشاسی که بسته‌های باتری روی آن نصب می‌شود، نیز کارایی ضد گلوله دارد.

اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، لیموزین رئیس جمهور آمریکا ممکن است هیبریدی شود؛ زیرا چنین کاری به کاخ سفید اجازه می‌دهد که ضمن بهره‌گیری از مزایای عملی سوخت بنزین، وانمود کند که با طراحی مجدد این خودرو و تبدیل آن به مدل هیبریدی، کار جدیدی انجام داده است که از نظر زیست‌محیطی آلایندگی کمتری داشته باشد.

حتی مزایای لجستیکی احتمالی مرتبط با تعویض پیشرانه هیبریدی نیز وجود دارد؛ اما فکر نمی‌کنیم جنیفر ساکی درباره‌ی ساختار فیزیکی این خودرو فکر کرده باشد و احتمالاً فقط به سؤالات فقط با روشی که با اهداف زیست‌محیطی و زیرساختی دولت مطابقت دارد، پاسخ داده است.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.