فرمان خودکار چگونه کار می‌کند؟

ساختار سامانه‌های هیدرولیکی فرمان خودکار به‌طور کلی مشابه سیستم‌های عادی است. با این تفاوت که سیستم‌های هیدرولیکی علاوه بر ساختار اولیه، از قطعات و بخش‌های دیگری نیز برای تأمین نیروی کمکی بهره‌مند هستند.

قطعه نیوز: ساختار سامانه‌های هیدرولیکی فرمان خودکار به‌طور کلی مشابه سیستم‌های عادی است. با این تفاوت که سیستم‌های هیدرولیکی علاوه بر ساختار اولیه، از قطعات و بخش‌های دیگری نیز برای تأمین نیروی کمکی بهره‌مند هستند.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک فرمان در خودروها، در بخش جانبی موتور خودرو، و به‌طور معمول در کنار دینام و کمپرسور تهویه مطبوع قرار می‌گیرد. این پمپ از طریق یک مکانیزم تشکیل شده از تسمه و پولی به حرکت درآمده و سیال هیدرولیک را از داخل یک مخزن، با فشار به داخل مجراهای فشار و سپس به بخش سوپاپ چرخشی می‌فرستد.

سوپاپ چرخشی

این سوپاپ، که در واقع یک لولهٔ فلزی است، مستقیماً به غربیلک فرمان متصل بوده و کارکرد آن اینگونه است که در صورت قرار گرفتن فرمان در حالت اولیه، سیال هیدرولیک را به سمت پمپ برمی‌گرداند و در حالت چرخش فرمان، این سوپاپ باز شده و اجاز عبور و جریان یافتن مایع در لوله‌های فشار و رسیدن آن به یکی از محفظه‌های هیدرولیک را می‌دهد.

محفظه هیدرولیک

این محفظه که بر روی جعبه فرمان قرا می‌گیرد، از دو بخش (چپ و راست) تشکیل شده‌است که توسط یک پیستون هیدرولیک از یکدیگر جدا شده‌اند.

بر پایهٔ معادله برنولی، هنگامی که در یکی از بخش‌های این محفظه مایع بیشتری موجود باشد، تفاوت فشار میان طرفین محفظه ایجاد شده و فشار سیال هیدرولیک، پیستون را به سمت بخش مخالف که دارای مایع کمتری است، حرکت داده و باعث به حرکت درآمدن شفت فرمان، که از دو طرف به چرخ‌های خودرو متصل است، می‌شود. این عمل در نهایت به تغییر جهت چرخ‌ها منجر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.