افزایش اجرت بیش از ۳۰ درصد توسط تعمیرکاران تخلف است/ به جای پول نفت قطعات هندی و چینی وارد می‌کنند

بازرس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: بعضی از تعمیرکاران خودرو بیشتر از نرخ مصوب اتحادیه دستمزد می‌گیرند و روال اداری برای رسیدگی به تخلف آنها زمان‌بر است که باعث می‌شود برخورد قهری اتحادیه بی‌اثر باشد.

قطعه نیوز: بازرس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: بعضی از تعمیرکاران خودرو بیشتر از نرخ مصوب اتحادیه دستمزد می‌گیرند و روال اداری برای رسیدگی به تخلف آنها زمان‌بر است که باعث می‌شود برخورد قهری اتحادیه بی‌اثر باشد.

علی صغیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» ادامه داد: بنا بر دستور اتحادیه تعمیرکاران خودرو، در سال جاری ۳۰ درصد بر اجرت تعمیرکاران خودروی سنگین اضافه شده است اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌های نیروهای انسانی گاهی تعمیرکاران تا حدود ۵۰ درصد نیز بر اجرت اضافه می‌کنند.

وی گفت: تا زمانی که مشتریان یک تعمیرگاه با مشکل مواجه نشوند اتحادیه به تخلفات آن ورود نمی‌کند، چراکه در هنگام نظارت، تعمیرکار درباره میزان دستمزد خود حقیقت را آشکار نمی‌کند.

بنا بر دستور اتحادیه تعمیرکاران خودرو، در سال جاری ۳۰ درصد بر اجرت تعمیرکاران خودروی سنگین اضافه شده است اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌های نیروهای انسانی گاهی تعمیرکاران تا حدود ۵۰ درصد نیز بر اجرت اضافه می‌کنند.

وی عنوان کرد: حتی وقتی بعد از شکایت مشتریان، از تعمیرکار درباره علت گرانی سوال می‌پرسیم، تعمیرات بخش‌های مختلف را بهانه می‌کند و از آنجا که عملکرد مشخصی بر روی کاغذ وجود ندارد، اتحادیه تنها می‌تواند تذکر بدهد.

وی بیان کرد: در مواردی که تخلف اثبات می‌شود، اتحادیه می‌تواند به اتاق اصناف نامه بزند که آن هم زمان‌بر است و  باعث شده است که تعمیرکاران متخلف دست اتحادیه را بخوانند.  

وی تاکید کرد: لازم است در اتحادیه یک نیروی اجرایی وجود داشته باشد که بتواند سریع وارد عمل شود و با متخلفان برخورد کند، چراکه وقتی خودرو از تعمیرگاه خارج می‌شود و مسافتی را طی می‌کند، انجام کار کارشناسی بر روی آن غیرممکن می‌شود.

fix-car
تعمیر خودرو

قطعات خودورهای سنگین کمبود دارند  

این عضو اتحادیه تعمیرکاران خودرو بیان کرد: تامین قطعات برقی خودروهای سنگین جدید به سختی انجام می‌گیرد و این موضوع به خصوص درباره خودروهای سنگین  آلمانی و اسکانیا مشاهده می‌شود.

صغیرزاده گفت: در مورد قطعات خودروهای سنگین با برند رنو این مشکل کمتر به چشم می‌خورد، چراکه تعداد کمتری از خودروهای این برند در کشور وجود دارد.

کاهش نرخ ارز  لوازم یدکی خودروهای سنگین را ارزان نکرد

صغیرزاده اعلام کرد: کاهش نرخ ارز هیچ تاثیری بر قیمت لوازم یدکی خودروهای سنگین در کشور نداشته است.

وی گفت: لوازم یدکی خودروهای سنگین نسبت به سال گذشته، بسته به نوع قطعات، بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

لوازم یدکی خودروهای سنگین نسبت به سال گذشته، بسته به نوع قطعات، بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: کمبود بعضی از قطعات این خودروها باعث شده است فروشندگان با هر قیمتی بخواهند این کالاها را به فروش برسانند و منبع تامین دیگری هم وجود ندارد.

وی بیان کرد: واردکنندگان، کالا را به کشور وارد کرده است اما به دلیل هزینه بالای تعرفه‌ها، حقوق گمرکی و همچنین مالیات، بار را از گمرک ترخیص نکرده است، به طوری که در بعضی موارد ۸ ماه است که بار یک واردکننده در گمرک مانده است.

کیفیت پایین و قیمت بالا در بازار لوازم یدکی خودروهای سنگین

این بازرس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: کیفیت قطعات خودروهای سنگین در سال‌های گذشته بسیار کاهش داشته است و قطعات با برند اصل یافت نمی‌شود.

به گفته صغیرزاده، در حالی که فروشندگان لوازم یدکی کالاها را با نام برند اصلی به مصرف‌کننده می‌فروشند، بیشتر آنها تقلبی و ساخته کشورهای ترکیه، چین یا هند هستند.

وی تصریح کرد: در ازای بخشی از دلارهای نفتی، لوازم یدکی از سه کشور ترکیه، چین و هند وارد می‌شود، درواقع برای جلوگیری از بلوکه شدن پول نفت، کشورهای یاد شده کالا به ایران می‌فرستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.