کارنامه قابل دفاع مدیران خودرو در کشور در دشواری‌های تحریم و روزگار برجام

شرکت مدیران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور نزدیک به دو دهه است که در منطقه اقتصادی ویژه ارگ بم فعالیت خود را به عنوان یک شرکت تولیدی آغاز کرده است.

قطعه نیوز: شرکت مدیران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور نزدیک به دو دهه است که در منطقه اقتصادی ویژه ارگ بم فعالیت خود را به عنوان یک شرکت تولیدی آغاز کرده است.
در طول این مدت نزدیک به ۳۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند که خود بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهر بم و همچنین سایر شهرهای کشور تاثیر داشته است و توانسته تعداد زیادی نیروی کار حرفه‌ای و صنعتی را پرورش دهد.


نکته مهم دیگر در مورد شرکت مدیران خودرو، جذب سرمایه خارجی و نخستین قرارداد جوینت ونچری در صنعت خودروسازی کشور است.


مدیران خودرو را می‌توان الگوی مناسبی از همکاری بخش خصوصی و توسعه آن نامید که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و خارجی به خوبی توانسته توسعه مناسبی را ایجاد کند.


بیش از ۱۵۰ نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش کل نقشه کشور را پوشش داده و همواره با برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مدیران خودرو در حال ارتقاء و توسعه هستند.
ارائه محصولات گوناگون در سگمنت‌های مختلف و ارتقای کیفی محصولات همواره جزو استراتژی شرکت مدیران خودرو است.


از ابتدا دهه ۹۰، سبد محصولات شرکت مدیران خودرو در راستای نیازهای جامعه مصرف ایرانی گسترش یافت و هر ساله محصولات جدید با طراحی، امکانات رفاهی و ایمنی مناسب در قالب خودروهای شهری- خانوادگی و شاسی بلند برای پاسخ به نیاز مشتریان وارد بازار شده است.

در دور اول تحریم های کشور که از سال ۹۱ تا سال ۹۴ ادامه داشت، شرکت مدیران خودرو تولید خود را افزایش داد و توانست با حضور قدرتمند خود در بازار جایگاه خود را حفظ کند و از سوی دیگر فعالیت‌های اجتماعی خود را افزایش داد.

شرکت مدیران خودرو


مدیران خودرو نخستین شرکت خودروسازی کشور بود که از قهرمانان المپیک لندن ۲۰۱۲ به طور ویژه حمایت کرد و به آنها برخی از محصولات خود را به پاس برافراشتن نام و پرچم ایران در مجامع جهانی اهدا کرد.


اما پس از تحریم‌های دور اول در سال ۱۳۹۴، این شرکت وارد استراتژی جدیدی شد و آن تولید محصولات با سبک جدید و تنوع بیشتر محصولات بود که خودروهای تاثیرگذاری چون محصولات خانواده آریزو و تیگو، ایکس ۵۵ و ۲۲ و همچنین نسل‌های جدید ایکس ۳۳ وارد بازار شد.


در بحث اجتماعی بازهم به عنوان تنها شرکت خودروساز از قهرمانان المپیک ۲۰۱۶ ریو حمایت کرد و به آنها خودرو اهدا کرد تا بازهم از مدال آوران کشور قدردانی شود و فرهنگ ورزش گسترش یابد.


اما تحریم‌های دور دوم که از آغاز سال ۱۳۹۷ آغاز شد، شرایط را به گونه‌ای دیگر تغییر داد.

این بار تمام شرکای خارجی و حتی بسیاری از خودروسازان چینی بازار کشور را ترک کردند و از سوی دیگر واردات خودرو ممنوع شد.


به این ترتیب به یکباره تقریبا تمام شرکای خارجی بازار کشور را ترک کردند که هم در زمینه منابع انسانی و هم کنترل و عرضه خودرو در بازار مشکلات بسیاری پدید آمد.


در این شرایط، ادامه کار بسیار سخت شد و تحریم‌ها تاثیر شدید بر روی نقل و انتقال کالا و قطعات و انتقالات بانکی گذاشت.


اما شرکت مدیران خودرو با حفظ مجموعه و شرکای خود توانست به خوبی از این بحران عبور کند. خطوط تولید را فعال نگاه داشت و تا حد امکان خدمات خود را به مشتریان عرضه کرد تا مسئولیت خود را در قبال مشتریان به انجام رساند.


در فعالیت‌های اجتماعی نیز کمک‌های فراوانی را در هنگام بروز سیل در سال ۹۸ و شیوع کرونا و حمایت از جامعه درمان و پرسنل خود داشت تا همواره خود را کنار جامعه ایران ببیند.

سختی‌های این چند سال درس بزرگی بود و حالا مدیران خودرو توانست از این بحران عبور کند و خود را برای آینده مستحکم‌تر همراه با مشتریان و نیاز آنها و ارائه محصولات و خدمات جدید آماده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.