سالانه ۴۰ هزار نفر به دلیل تنفس هوای آلوده می‌میرند

اگر طبق قانون سالانه خودرو‌های فرسوده از رده خارج و به جای آن‌ها خودرو‌های صفر وارد چرخه شود، قطعا آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

قطعه نیوز: احمدی گفت:اگر طبق قانون سالانه خودرو‌های فرسوده از رده خارج و به جای آن‌ها خودرو‌های صفر وارد چرخه شود، قطعا آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، با اشاره به مرگ سالانه  ۴۰ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا، گفت: پیرو صحبت‌ها و آمار ارائه شده توسط رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران، اگر تعداد مرگ و میر سالانه به دلیل آلودگی هوا تقسیم بر تعداد روز ها‌ی سال شود، روزانه حدود ۱۱۰ نفر فقط به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

او بیان کرد: در کنار این موضوع سالانه تلفات جانی و جاده ای ناشی از خودرو‌های فرسوده را نیز داریم.

به زبان ساده‌تر اگر تمام این تلفات را در غالب سقوط یک هواپیمای مسافربری ببینیم و این گونه تصور کنیم که روزانه یک هواپیما با تمام سرنشینانش سقوط کند، بایستی هر روز عزای عمومی داشته باشیم و این مثال برای تمام مسولان  قابل درک و فهم‌ است.

نظر دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور با بیان اینکه خودروهای فرسوده نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند، گفت: متاسفانه به بحث اسقاط خودروهای فرسوده اهمیت داده نمی شود.

خودروهای فرسوده عامل  مهمی در ایجاد آلودگی هوا هستند و اگر به آن توجه نشود روز به روز وضعیت آلودگی بیشتر خواهد شد. 

احمدی با بیان اینکه باید به مسئله فرسودگی خودروها توجه شود، گفت: نیمی از خودرو‌هایی که در سطح کشور، تردد دارند، فرسوده هستند،  به دلیل اینکه از خودرو‌ها خوب نگهداری و بهره برداری نمی‌شود، متاسفانه عمر خودرو‌های سواری به نصف و عمر خودرو‌های سنگین به یک سوم و عمر موتورسیکلت به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور با تاکید بر اینکه اگر از خودرو‌ها خوب نگهداری شود، خودرو‌های سواری تا ۲ برابر، خودرو‌های سنگین تا ۳ برابر و موتورسیکلت‌ها تا ۴ برابر عمر می‌کنند.

گفت: اما به دلیل اینکه از وسایل نقلیه بد نگهداری می‌شود در زمان‌های کوتاه‌تر به آلایندگی می‌رسند. اما با عمل به قانون می تواند جلوی این اتفاق را گرفت.

احمدی معتقد است که اگر طبق قانون سالانه خودروهای فرسوده از رده خارج  و به جای آنها خودروهای صفر وارد چرخه شود، قطعا آلودگی هوا کاهش پیدا می کند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.