واردات همه تایرهای خودروهای خارجی؛ لاستیک همه خودروهای ایرانی در کشور تولید می‌شود

تایر تمام خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند در داخل ساخته می‌شود.

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: تایر تمام خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند در داخل ساخته می‌شود.

مصطفی تنها در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» بیان کرد: تایرهای انواع پژو، سمند، دنا، خانواده پراید، محصولات کرمان موتور و محصولات جدید بهمن موتور در کشور ساخته می‌شود.
وی افزود: در واقع می‌توان گفت تایر تمام خودروهایی که در کشور تولید می‌شود، توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

تایرهای انواع پژو، سمند، دنا، خانواده پراید، محصولات کرمان موتور و محصولات جدید بهمن موتور در کشور ساخته می‌شود.

تامین مواد اولیه تایرهای خودروهای خارجی مشکل‌ساز است

به گفته تنها، تایر خودروهای قدیمی‌تر و خارجی‌ها در کشور ساخته نمی‌شود چراکه این خودروها در کشور تیراژ کمی دارند که این موضوع صرفه اقتصادی را برای تولید تایر آنها از بین می‌برد.


وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در تولید تایرهای جدید به توسعه دانش و طراحی نیاز دارد.
وی افزود: علاوه بر آن مواد اولیه متفاوتی نیز برای تولید تایرهای جدید نیاز است که با توجه به تیراژ کم این محصولات، برای سازنده صرف ندارد که به منظور تهیه میزان اندکی از مواد مورد نیاز وارد معاملات خارجی شوند.

تایرهای خودروهای خارجی وارد می‌شود

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: با وجود مسائلی که صرفه تولید تایرهای خارجی را برای تولیدکننده از بین می‌برد، مردم حق دارند که کالای مورد نیازشان تامین شود، بنابراین این تایرها که درصد کمی از بازار را به خود اختصاص داد‌اند، با واردات تامین می‌شوند.
تنها اضافه کرد: حتی در صورت تولید تایرهای خودروهای خارجی، صاحبان این خودروها، تایرهای غیرایرانی را ترجیح می‌دهند.

در روند واردات نباید بازار با کالاهای دارای مشابه داخلی اشباع شود، چراکه در این صورت تولیدکنندگان داخلی در سال جدید برای ادامه روند افزایش تولید انگیزه‌ای نخواهند داشت.

وی گفت: با وجود اینکه تلاش تولیدکنندگان داخلی تایر معمولا بر تولید اندازه‌های متعارف تایر در کشور است، اما تایرسازان به تولید بعضی از این تایرها ورود کرده‌اند.


تنها ادامه داد: با این حال تولیدکنندگان تایر هنوز به تولید بسیاری از انواع تایرهای خودروهای خارجی ورود نکرده‌اند و در اولویت آنها نبوده است.


تنها گفت: تعداد سایزهای تایرهای خودورهای خارجی زیاد است، در حالی که مصرف هر کدام از سایزها در کشور ما ناچیز است و درنتیجه تولید آن تاکنون برای ما توجیه اقتصادی نداشته است.


وی با اشاره به رشد تولید تایر در سال گذشته گفت: در سال گذشته تقاضای بازار به حدی زیاد بود که در تایرسازان انگیزه ایجاد کرد تا تولید خود را افزایش دهند و به میزان نیاز داخلی برسانند.


وی افزود: در روند واردات نباید بازار با کالاهای دارای مشابه داخلی اشباع شود، چراکه در این صورت تولیدکنندگان داخلی در سال جدید برای ادامه روند افزایش تولید انگیزه‌ای نخواهند داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.