رونمایی از رنو مگان برقی

قرار است در آینده نزدیک، یک خودروی برقی دیگر به جمع محصولات شرکت رنو اضافه شود. مگان E-Tech برقی که در اکتبر ۲۰۲۰ در قالب یک کانسپت به نام مگان eVision معرفی شد، قرار است با کمترین تفاوت ظاهری نسبت به مدل کانسپت، وارد خط تولید شود.

قطعه نیوز: قرار است در آینده نزدیک، یک خودروی برقی دیگر به جمع محصولات شرکت رنو اضافه شود. مگان E-Tech برقی که در اکتبر ۲۰۲۰ در قالب یک کانسپت به نام مگان eVision معرفی شد، قرار است با کمترین تفاوت ظاهری نسبت به مدل کانسپت، وارد خط تولید شود.

مگان eVision اولین محصول رنو خواهد بود که براساس پلتفرم ماژولار CMF-EV شکل می­‌گیرد، سازه‌­ای که با نیسان آرییا مشترک است۱.

رنو مگان E-Tech برقی روی پلتفرم جدید CMF-EV شکل گرفته که به طور مشترک توسط خودروساز فرانسوی و نیسان طراحی شده و قرار است برای ساخت محصولات جدید اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی مورد استفاده قرار بگیرد. بد نیست بدانید از این پلتفرم برای ساخت کراس‌­اور برقی جدید نیسان یعنی آرییا هم استفاده شده است.

طراحی رنو مگان برقی

پیش از این و با مشاهده تصاویر مخفیانه‌­ای که از نمونه اولیه ثبت شده بود، این شباهت‌ها قابل مشاهده بود، ولی اکنون با تصاویر اولیه‌­ای که از سوی رنو انتشار یافته، می­‌توان از شباهت‌های میان این دو خودرو اطمینان حاصل کرد.

البته مدیرعامل رنو آقای لوکا دمئو هم از شباهت ۹۵ درصدی میان مگان E-Tech و کانسپت eVision خبر داده است.

تصاویر مذکور که از نمای جلو، عقب و قسمتی از کابین این خودرو به ثبت رسیده، شباهت نمای عقب با eVision را کاملاً به نمایش می­‌گذارد. نوار عرضی میان چراغ‌های عقب و لوگوی جدید رنو مهمترین موارد قابل تشخیص در این بخش است.

تیزری از کابین رنو مگان برقی
کابین

با وجود بخش محدودی از فضای کابین که در تصویر دیده می­‌شود، می­‌توان خطوط ساده و مستقیم طراحی داشبورد و بخشی از نمایشگر مرکزی این خودرو را تشخیص داد.

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی که به نظر می‌­رسد به دکمه‌­های لمسی خازنی مجهز شده، در بالای تعدادی دکمه و محفظه‌­ای برای قرار دادن تلفن همراه قرار گرفته است. در تصویر دیگری که از این بخش منتشر شده می­‌توان محفظه کوچک دیگری در کنسول میانی را تشخیص داد. دوخت طلایی رنگ پوشش صندلی و زیرآرنجی، نکته قابل توجه دیگری است که در این تصاویر جلب نظر می‌­کند.

مشخصات فنی رنو مگان برقی

مدل نهایی مگان برقی به باتری ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهد شد که با توجه به ضخامت ۱۱ سانتی‌متری، باریک‌ترین در میان نمونه­‌های مشابه بشمار می‌­آید. براساس اعلام شرکت سازنده، ابعاد باتری تاحدی به ابعاد فضای کابین یاری رسانده است.

موتور برقی و ۱۶۰ کیلوواتی مگان E-Tech خروجی برابر با ۲۲۰ اسب‌بخار دارد و می‌­تواند شعاع حرکتی برابر با ۴۵۰ کیلومتر برای این خودرو فراهم نماید.

البته شرکت رنو وعده عرضه باتری با ظرفیت‌های مختلف برای این مدل را نیز داده است. انتظار می­‌رود امکان شارژ سریع هم برای مگان برقی فراهم شده باشد، بگونه­‌ای که نیروی مورد نیاز برای پیمودن ۳۲۰ کیلومتر را ظرف ۳۰ دقیقه تامین نماید.

برنامه تولید رنو مگان برقی

رنو قصد دارد این خودرو را در تاسیسات خود در فرانسه و در کنار رنو ۵ برقی تولید کند. قرار است فروش مگان E-Tech برقی از سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

رنو امیدوار است تا سال ۲۰۳۰، ۹ خودرو از مجموع ۱۰ محصول عرضه شده توسط این شرکت، مجهز به پیشرانه برقی باشد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.