تلاش بی‌نتیجه تولید خودروی برقی؛ «ساینا» برقی در مرکز تحقیقات سایپا خاک می‌خورد

قطعه نیوز: مجری طرح خودروی ساینا گفت: توان تولید قطعات خودروی برقی ساینا در کشور وجود داشت اما این طرح تاکنون به نتیجه نرسیده است.
رزاق بلوری افشار در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» بیان کرد: هدف تبدیل خودروی بنزینی ساینا به مدل برقی، در وهله اول کم کردن آلودگی هوا بود.


با وجود مهندسانی که در این حوزه دانش کافی دارند اما روندی که باید در تولید و تست خودرو طی شود، در ایران انجام نمی‌شود.


وی افزود: از لحاظ جانمایی قطعات نیز کار با مشارکت مرکز تحقیقات سایپا تقریبا پیش رفت و ابعاد و اندازه، قدرت، توانایی استحکام و نکات ایمنی نیز در نظر گرفته شد.


وی اظهار کرد: ساینای برقی قرار بود خودرویی با ظرفیت چهار مسافر و توان طی کردن روزانه ۲۰۰ کیلومتر در داخل شهر را داشته باشد و به همه ارگان‌ها داده شود و کم‌کم به ناوگان عمومی تبدیل شود.


وی گفت: برای تولید این خودروی برقی مرکز تحقیقات سایپا هزینه زیادی کرد و مطالعات بسیاری انجام شد تا این خودرو برای تاکسی‌های خطی استفاده شود.


وی عنوان کرد: در ایران امکان ساخت قطعات خودروی برقی ساینا که در بلژیک تولید می‌شد، وجود داشت.
وی عنوان کرد: ما در این پروژه تغییرات را انجام دادیم، به این امید که وقتی اولین خودرو ساخته شد، تعداد زیادی از آن تولید شود اما متاسفانه این کار انجام نشد.


افشار تصریح کرد: با وجود این اقدامات این خودرو در مرکز تحقیقات سایپا خاک می‌خورد. شرکت بلژیکی هم ناراضی از این همکاری بی‌نتیجه، ‌از ایران رفت.

خودروهای داخلی استانداردهای جهانی را پاس نمی‌کنند

افشار با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن کار، نیاز به آدم دلسوز است، عنوان کرد: خودروهای داخلی هیچ کدام از استانداردهای روز دنیا را پاس نمی‌کنند، این خودروها تنها استانداردهای ایرانی را دریافت می‌کنند.
وی اظهار کرد: با وجود مهندسانی که در این حوزه دانش کافی دارند اما روندی که باید در تولید و تست خودرو طی شود، در ایران انجام نمی‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.