سفری راحت با موتورسیکلت

قطعه نیوز: اغلب راکبان از مزایای خاص موتورسیکلت‌ها برای پیمایش‌های تک‌نفره بهره می‌برند؛ اما گاهی هم پیش می‌آید که مالکان می‌خواهند تجربیات جذاب رانندگی با موتورسیکلت را با یک نفر دیگر به اشتراک بگذارند.

شاید بیشتر موتورسیکلت‌ها فضایی برای نشستن دو سرنشین را داشته باشند ولی حقیقت آن است که تنها تعداد کمی از محصولات هستند که به صورت ویژه برای این منظور طراحی شده‌اند.

در حالی که راکبان موتورسیکلت با اعداد و ارقام مربوط به اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد هیجان‌زده می‌شوند، سرنشینان بیشتر به فکر راحتی و ایمنی هستند. باید توجه داشته باشیم که موتورسیکلت‌های مخصوص پیمایش‌های دو نفره یا همان موتورهای Tourer الزاماً با صندلی و پشتی خاص تولید می‌شوند تا رفاه سرنشین پشتی نیز تأمین شود. در ادامه با ۱۰ محصول برتر در دنیای موتورسیکلت‌های دو نفره آشنا خواهید شد.

هوندا Gold Wing

برای چندین دهه گلدوینگ معیار درخشانی برای موتورسیکلت‌های دو نفره بوده است. استفاده از یک پیشرانه شش سیلندر توانایی خیره‌کننده‌ای را برای مسافرت‌های طولانی فراهم می‌کند. تیم قرمز (اصطلاح شرکت هوندا) بعد از به‌روزرسانی اساسی سال ۲۰۱۸ روی گلدوینگ، سیستم تعلیق جدید و آیرودینامیک آن را نیز به کلی تغییر داد.

هوندا

۳ از ۱۱کاوازاکی Concours 14

یک پیشرانه قدرتمند، فضای کافی برای وسایل و ارگونومی مناسب، همیشه با استقبال از سوی راکبان مواجه شده است. کانکرز ۱۴ با یک پیشرانه ۱۳۵۲ سی‌سی چهار سیلندر به اندازه کافی برای به چالش کشیدن جاده‌ها توانمند است. کاوازاکی با این تورر بزرگ سبک منحصربه‌فردی از ترمزها را ابداع کرده است که موجب افزایش دوچندان ایمنی راکب و سرنشین عقب می‌شود. یکی از قابلیت‌های خاص کانکرز ۱۴ شیشه جلوی آن است که به صورت الکترونیکی قابلیت تنظیم دارد.


۴
 از ۱۱ب‌ام‌و R 1250 GS

برای افرادی که مسیرهای سخت را برای پیمایش دو نفره انتخاب می‌کنند، هیچ گزینه‌ای بهتر از ب‌ام‌و R 1250 GS نخواهد بود. موتورسیکلتی که کاملاً برای اهداف ماجراجویانه طراحی شده است. این عضو شاخص از خانواده GS ها با قابلیت تنظیم سیستم تعلیق آن هم به صورت مستقل برای محور جلو و عقب و کنترل حرکت در سربالایی‌ها، ماهیتی آفرود به پیمایش‌های دو نفره بخشیده است. بد نیست بدانید ب‌ام‌و برای این موتور از گرم‌کن صندلی بهره گرفته است.

ب‌ ام و


۵
 از ۱۱هارلی دیویدسون Ultra Limited

اگر به یک آمریکایی کلاسیک با پیشرانه V شکل دوقلو نیاز دارید، هارلی اولترا پاسخگوی نیاز شماست؛ مانند تمام دیگر تولیدات شرکت، کیفیت و طراحی باوقار در سرتاسر این تورر نیز موج می‌زند. امضای اصلی اولترا در ویرایش لیمیتد شیشه بزرگ و رکاب‌های سرتاسری هستند. تجهیزات مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی، سفری کاملاً منحصربه‌فرد را برای سرنشینان فراهم می‌کند. از سوی دیگر این محصول یکی از بیشترین فضاها را برای قرار دادن وسایل فراهم می‌کند. هارلی دیویدسون برای این موتورسیکلت با توجه به قابلیت‌های خاص آن یک باک ۲۲.۷ لیتری در نظر گرفته است.


۶
 از ۱۱تریومف Tiger 900 GT Pro

وقتی که شرکت Triumph پلتفرم جدید تایگر ۹۰۰ را معرفی کرد، همان زمان دو کلاس مستقل آنرود و آفرود از آن را در نظر گرفت. همانطور که مشخص است ۹۰۰ جی‌تی با تمایل به قابلیت‌های گردشگری تولید شده است. شرکت برای مشتریانی که چیزی بیشتر از یک تورر سنتی می‌خواستند، مدل پرو را در نظر گرفت که شامل برخی از اصلاحات ممتاز مانند تنظیم سفارشی الکترونیکی، صندلی‌های گرم‌شونده و سیستم کنترل فشار باد تایرها می‌شود. دامنه ماجراجویی‌های این تریومف سایز متوسط شاید به دو گروه تقسیم شده باشد اما این دوگانگی به تایگر ۹۰۰ جی‌تی پرو اجازه می‌دهد تا سرویس بهتری را برای مسافرت ارائه دهد.

تریوموف

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.