ترازوی داخلی فورد F-150

قطعه نیوز: کمپانی فورد پیکاپ فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار F-150 را از تابستان پیش رو با یک ترازوی دیجیتال داخلی راهی بازار خواهد کرد. این ترازو می‌تواند وزن اجسام و لوازم موجود در قسمت بار را محاسبه نموده و آن را به چند روش به اطلاع راننده برساند.

FordPass اپلیکیشن

هنگام بار زدن و گذاشتن اشیاء مختلف در کف F-150 2021، وزن تقریبی آن از طریق نمایشگر سیستم اینفوتینمنت یا اپلیکیشن موبایلی

FordPass نمایش داده می‌شود. اما نکته جالب اینکه به غیر از این دو روش، چراغ‌های عقب هم امکان نمایش وزن محموله را به شیوه‌ای جالب دارند.

کابین فورد F-150

برای این منظور، چراغ‌های عقب F-150 جدید میزان وزن محموله را همانند نشان‌دهنده وضعیت باتری در تلفن‌های همراه نمایش می‌دهند. این چراغ‌ها به چهار بخش تقسیم شده‌اند و روشن شدن تمامی آنها به معنای تکمیل شدن ظرفیت است.

چنانچه راننده نسبت به بارگیری اضافی و بیشتر از ظرفیت اقدام کند، چراغ چهارم با چشمک زدن شروع به اخطار دادن خواهد کرد.

ترازوی هوشمند فورد F-150 در هر مرحله قابلیت صفر شدن را نیز دارد؛ به این معنی که اگر چند وسیله در کف قرار داده شده باشد، می‌توان با صفر کردن ترازو، وزن اجسامی که از آن به بعد اضافه می‎‌شوند را محاسبه کرد.

فورد F-150 2021

به غیر از ترازوی داخلی، فورد F-150 2021 به قابلیت جالب دیگری به نام قلاب هوشمند (Smart Hitch) نیز مجهز شده؛ این قابلیت وزنی را که تریلر به قلاب پشت خودرو تحمیل می‌کند، اندازه‌گیری نموده و راهنمایی‌هایی را در رابطه با توزیع بهینه وزن، در اختیار راننده می‌گذارد.

فورد F-150 2021 از ماه ژوئن (خرداد) با کمک‌فنرهای کنترل پیوسته عرضه خواهد شد. این کمک‌فنرها همواره خود را با نوع مسیر تطبیق داده و با تنظیم مداوم، کیفیت سواری و هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشند.

به عنوان مثال در صورت تشخیص ناهمواری و دست‌انداز، کمک‌فنرها سفت‌تر شده و از افتادن کامل چرخ‌ها به عمق چاله جلوگیری می‌کنند. فورد تاکید کرده تنظیمات این سیستم بر اساس حالت رانندگی انتخابی متغیر بوده و در حالت کشش بار، کمک‌فنرها طوری رفتار می‌کنند که راننده آرامش و اطمینان خاطر داشته باشد.

منبع: carscoops

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.