تولید مستربچ‌های نانویی در برزیل

قطعه نیوز: یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تولید مستربچ‌های نانویی در حال مذاکره با یکی از شرکت‌های خودروسازی برزیل برای کاربردی کردن این محصول در خط تولید و توسعه بازار خود در کشورهای دیگر است.

تولید مستربچ‌ نانویی

 بابک جهان‌آرا، کارشناس بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه تمرکز اصلی تحقیقاتی ما بر روی تولید مستربچ‌های آنتی‌باکتریال نانویی بوده است،

گفت: مستربچ‌های نانویی این شرکت برپایه اکسید روی بوده و از این نظر یک مزیت بزرگ نسبت به مواد پایه نقره دارد.

یکی از مشکلات مستربچ‌های پایه نقره، آلودگی‌های محیطی و آسیب احتمالی به محیط زیست است؛ چرا که خارج شدن ذرات نقره از ساختار مستربچ می‌تواند به موجود زنده نظیر آبزیان آسیب برساند.

حساسیت پوستی

وی ایجاد حساسیت‌های پوستی را از دیگر چالش‌های استفاده از ذرات نقره دانست و افزود: بنابراین استفاده از مستربچ‌های پایه نقره در محصولاتی نظیر جوراب ممکن است عوارضی برای مصرف‌کننده در پی داشته باشند. این در حالی است که این مشکلات در مستربچ‌های پایه اکسید روی وجود ندارد.

همین موضوع موجب شده تا بتوان از این مستربچ‌ها در صنایع غذایی و بسته‌بندی استفاده کرد.

از صنعت نساجی تا صنعت خودروسازی

جهان آرا دامنه کاربرد مستربچ‌های آنتی‌باکتریال نانویی را بسیار وسیع از صنعت نساجی و بسته‌بندی تا خودروسازی دانست و ادامه داد: با شرکتی در برزیل وارد همکاری شدیم تا از این مستربچ‌ها در محصولات این شرکت خودروساز برزیلی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه تأمین مواد اولیه مورد نیاز گروهی از قطعه‌سازان عمده در صنعت خودرو و همچنین ساخت ترکیبات پیشرفته برای صنایع لوله و بسته‌بندی از جمله فعالیت‌های این شرکت است، اظهار کرد: آمیزه پلی اتیلن ترفتالات آنتی باکتریال، کامپاند زیست تخریب پذیر، مستربچ آنتی باکتریال پایه ABS، مستربچ آنتی باکتریال پایه PP، مستربچ پلی آمید (PA) آنتی باکتریال، آمیزه پلی‌اتیلنی آنتی باکتریال و آمیزه نانوکامپوزیتی پلی‌پروپیلن لوله بی صدا از جمله محصولات این شرکت به شمار می رود.

این شرکت در تابستان ۸۶ در زمینه تولید ترکیبات پیشرفته پلیمری در دو حوزه«تولید ترکیبات پلیمری پیشرفته» و «ارائه خدمات مهندسی» از قبیل طراحی فرمولاسیون برای کاربردهای مختلف مهندسی معکوس مواد، طراحی استانداردهای آزمون قطعات صنعتی و انجام خدمات آزمایشگاهی آغاز به فعالیت کرد.

به نقل از ستاد نانو، خدمات و محصولات قابل ارائه این شرکت شامل ساخت انواع ترکیبات ساده و پیشرفته پایه PP ،PE ،PA و ABS (تقویت شده با الیاف شیشه، تالک،‌ کربنات کلسیم، فاز لاستیکی و آلیاژهای آنها)، ساخت انواع ترکیبات پیشرفته پلیمری صنایع خودروسازی، بسته‌بندی و لوله و پروفیل، آمیزه نانویی عایق صدا و مستربچ آنتی‌باکتریال است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.