قطعه‌سازان برای منافع شخصی از رنو و پژو استقبال می‌کنند؛ برای شرکت‌های خیانتکار فرش قرمز پهن نکنیم

قطعه نیوز: یک فعال صنعت قطعه‌سازی گفت: شرکت‌های فرانسوی رنو و پژو به خودروسازی ایران خیانت کرده‌اند و برای شرکت خیانتکار نباید فرش قرمز پهن کرد.


محمود نجفی سهی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» بیان کرد: برگشتن رنو و پژو هیچ فایده‌ای برای صنعت خودرو و قطعه ایران ندارد، چراکه این دو شرکت امتحان خود را پس داده‌اند و نباید فرش قرمز را فقط جلوی پای این دو شرکت بیندازیم.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود رنو و پژو قرار است در ایران سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه تولید خودرو احداث کنند، صحیح نیست چراکه این دو شرکت بار اول که به ایران آمدند نیز قرار بود در اینجا سرمایه‌گذاری کنند اما این کار را نکردند.

وی با تاکید بر اینکه رنو و پژو در ایران عملکرد خوبی نداشته‌اند، گفت: این بار از دفعه قبل هم بدتر خواهد بود چراکه یک بار تجربه کار با ایران را داشته‌اند و دیده‌اند که می‌توانند سر ایرانی‌ها را کلاه بگذارند.

اینکه گفته می‌شود رنو و پژو قرار است در ایران سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه تولید خودرو احداث کنند، صحیح نیست چراکه این دو شرکت بار اول که به ایران آمدند نیز قرار بود در اینجا سرمایه‌گذاری کنند اما این کار را نکردند.


وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از دوستان قطعه‌ساز از حضور این دو شرکت فقط به دلیل منافع فردی استقبال می‌کنند و منافع ملی و سود صنعت خودرو را در نظر ندارند.

حضور شرکت‌های خارجی در ایران باید به صورت رقابتی باشد

این فعال صنعت قطعه بیان کرد: در صورتی که گشایش سیاسی اتفاق بیفتد، هیچ اقدامی برای ورود این دو شرکت نباید صورت بگیرد.
نجفی سهی ادامه داد: باید شرکت‌های سایر کشورها مانند کره، ژاپن، ترکیه، آلمان و… را که در خودروسازی قوی هستند، دعوت کنیم و هر کس امتیازات خوبی به ایران داد با آن کشور و شرکت وارد کار شویم.


وی تاکید کرد: باید شرایط رقابتی برای همه خودروسازها فراهم کنیم و هر شرکتی منافع بیشتری برای ایران داشت و امتیازات بیشتری به ایران داد، بتواند برای کار به کشور ما بیاید. وی عنوان کرد: ما یک بازار گسترده خودرو در کشور داریم که رایگان در خدمت خارجی‌ها قرار می‌دهیم، در حالی که همین شرکت‌ها برای فروش صد هزار خودرو در کشورهای دیگر باید تلاش زیادی بکنند.


وی اضافه کرد: در ایران حدود یک تا یک و نیم میلیون تیراژ خودرو را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌دهیم اما آنها تاکنون چه امتیازی به صنعت خودروی کشور داده‌اند؟

در ایران حدود یک تا یک و نیم میلیون تیراژ خودرو را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌دهیم اما آنها تاکنون چه امتیازی به صنعت خودروی کشور داده‌اند؟

وی بیان کرد: ۲۵ سال است که خودروی پژو ۴۰۵ در کشور ما تولید می شود، آیا در فرانسه هم وضع به همین منوال است؟ و بیش از ۲۰ سال پراید در کشور ما ساخته شده است، آیا در کره هم وضع تولید خودرو به همین صورت است؟

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.