رونمایی از اولین خودرو برقی لبنانی

قطعه نیوز: جهاد محمد، تاجر فلسطینی تبار لبانی با معرفی یک خودروی الکتریکی تحت عنوان طلوع قدس Quds Rise، امیدوار است که در سال آینده حدود ۱۰ هزار دستگاه از این اتومبیل را تولید کرده و در این کشور حوزه مدیترانه به فروش برساند.

بحران اقتصادی لبنان

همانطور که گفتیم، این خودرو اولین خودروی الکتریکی ساخته شده در لبنان به شمار می رود که به تازگی معرفی شده و قرار است که تا سال آینده راهی بازار شود، اما نکته جالب اینجاست که تولید و عرضه این خودرو در کشوری برنامه ریزی شده است که با یک بحران اقتصادی شدید مواجه بوده و همچنین از قطعی برق مکرر در کشور رنج می برد! با این حال تولید و عرضه یک خودروی الکتریکی برای عرضه در این کشور برنامه ریزی شده است.

علاوه بر این، رونمایی از این خودرو درحالی صورت می گیرد که لبنان از اواخر ۲۰۱۹ میلادی در بزرگ ترین بحران اقتصادی خود طی دهه های گذشته قرار گرفته و همچنین فروش خودروهای وارداتی در این کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.

ارقام منتشر شده از سوی اتحادیه واردکنندگان خودرو در لبنان نشان می دهد که نمایندگی های فروش طی ۲ ماه نخست ۲۰۲۱ میلادی تنها موفق به فروش ۶۲ دستگاه خودروی جدید شده اند که نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۰ با کاهش ۹۷ درصدی همراه بوده است.

خودرو برقی لبنان

تولید برق

لبنان همچنین برای تولید برق به سوخت های فسیلی تکیه می کند، با این حال برای تولید برق جمعیت حدودا ۶.۸ میلیون نفری لبنان کافی نیست و به همین دلیل شرکت تولید کننده این خودرو قصد دارد برای تامین انرژی مورد نیاز ماشین های الکتریکی خود حدود ۱۰۰ ایستگاه شارژ در سراسر کشور و متصل به ژنراتورها، پنل های خورشیدی و یا پنل های بادی راه اندازی کنند.

این خودرو با نام طلوع قدس و با سرمایه گذاری جهاد محمد، تاجر فلسطینی تبار لبانی توسعه پیدا کرده و امیدوار است که در اهداف بلند مدت بتواند وارد بازارهای بین المللی شده و با خودروهای مطرح هیبریدی و الکتریکی در بازار رقابت کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو ارائه نشده است، اما این خودرو حداقل در ظاهر به عنوان یک خودروی اسپرت برقی توسعه یافته و انتظار می رود که یک سیستم محرک خوب و متناسب با ویژگی های ظاهری خودرو هم داشته باشد. یکی از نکات جالب ظاهر خودرو هم طراحی جلوپنجره آن خواهد بود که از گنبد بیت المقدس الگوبرداری شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.