سرعت خودروهای جدید رنو و داچیا کاهش می‌یابد

قطعه نیوز: پس از آن‌که ولوو بیشینه سرعت خودروهای خود را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرد، رنو و داچیا اعلام کردند که در محصولات جدید از سیستم Safety Coach برای محدود کردن بیشینه سرعت بهره خواهند برد.

ولوو

ولوو در جدیدترین اقدام خود قصد دارد سرعت مدل‌های جدید را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود کند.

به گزارش موتوروان، هدف بلندپروازانه چشم‌انداز ایمنی خودروساز سوئدی این است که «کسی در خودروهای جدید ولوو، کشته نشود یا آسیب جدی نبیند». ولوو تأکید بر کاهش حداکثر سرعت را به‌عنوان بخشی اصلی از استراتژی جدید خود عنوان کرد.

تمام خودروهای جدید ولوو هم‌اکنون با محدودیت سرعت الکترونیکی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت (۱۱۲ مایل‌ بر ساعت) به فروش می‌رسند و به نظر می‌رسد این خودروساز تنها بازیگر صنعت خودرو نباشد که محدودیت‌های سرعت را در کارخانه اعمال می‌کند.

تست تصادف رنو ساندرو استپ وی  / Dacia Sandero
تست تصادف ساندرو

رنو

طبق گزارش اشپیگل، لوکا دومئو مدیرعامل رنو، هفته گذشته در جلسه‌ای در پاریس به سهام‌داران گفت که سرعت بالا، دلیل اصلی مرگ در جاده‌ها است.

خودروساز فرانسوی می‌خواهد حداکثر سرعت تمام وسایل نقلیه جدید خود را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت (۱۱۲ مایل‌ بر ساعت) محدود کند و برای این کار سیستم سیفتی کوچ (Safety Coach) را معرفی کرده است. این سیستم، محدودیت‌های سرعت جاده و شرایط جاده‌ای را کنترل و سرعت را بر اساس آن تنظیم می‌کند.

باید بپذیریم که فقط در چند مکان رانندگان می‌توانند بدون نقض قانون، بالاتر از سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند. بدیهی است که بخش‌های خاصی از اتوبان‌های آلمان امکان رانندگی بدون محدودیت را فراهم می‌کند؛ اما مسلماً تعداد کمی از خریداران مدل‌های جدید رنو برای انجام تست سرعت در بزرگراه‌های آلمان اقدام می‌کنند.

داچیا

داچیا نیز همان محدوده سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را در خودروهای خود اعمال خواهد کرد و با توجه به عملکرد تست تصادف اخیر که تا حدودی ضعیف است، احتمالاً ایده بدی نیست.

در این مرحله، کاملا مشخص نیست که رنو و داچیا چه زمانی تجهیز خودروهای جدید را به سیستم Safety Coach آغاز می‌کنند. اگر در چنین شرایطی تولیدکنندگان بیشتری در اعلام محدودیت سرعت الکترونیکی پایین‌تر به این خودروسازان بپیوندند، تعجب نخواهیم کرد.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های تیونینگ خودرو در زمینه‌ی اصلاحات نرم‌افزاری متخصص هستند، می‌توان به‌راحتی از سد سرعت ولوو عبور کرد و انتظار داریم قابلیت جدید فناوری رنو نیز قابل کنترل باشد.

رنو رسماً تأیید کرده است که محدودکننده سرعت را در تمام مدل‌های آینده خود معرفی خواهد کرد. از سال ۲۰۲۲، مگان-E به‌طور پیش‌فرض مجهز به تنظیم‌کننده خودکار محدودیت سرعت می‌شود. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد. همچنین سرعت در مدل‌های رنو و داچیا محدود می‌شود و بیش از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نخواهد بود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.