رونمایی از مرسدس می‌باخ S480

قطعه نیوز: شرکت مرسدس‌بنز با دست پر به نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ آمد. مدل‌های برقی EQB  EQS و EQA، نسخه فیس‌لیفت از CLS و نسخه بدنه بلند C کلاس با پسوند L در غرفه این شرکت حضور داشتند. البته یک مدل دیگر هم در این رویداد حاضر بود که توجه کمتری را جلب کرد: می‌باخ S کلاس.

می‌باخ S480 به عنوان تنها نماینده این برند لوکس در کشور چین با قیمت پایه ۲۲۶,۳۰۰ دلار به فروش می‌­رسد.

این خودرو نخستین بار در نوامبر سال گذشته به همراه پیشرانه ۸ سیلندر معرفی شد ولی اوایل ماه جاری، مرسدس اعلام کرد قصد دارد نسخه­ خاصی از این خودرو را به مناسبت گرامیداشت یکصد سالگی برند می‌باخ با پیشرانه ۱۲ سیلندر به فروش برساند.

مشخصات فنی

اکنون گونه سومی از این خودرو با نام S480 پا به عرصه گذاشته که به پیشرانه شش سیلندر مجهز شده است.

بد نیست بدانید با توجه به مالیات­‌هایی که دولت چین برای خودروهای مجهز به پیشرانه­‌های حجیم تعیین کرده، مرسدس از مدت‌ها پیش اقدام به عرضه مدل‌های G کلاس، S کلاس و CLS با پیشرانه ۴ سیلندر در این کشور نموده، بنابراین بسیاری از مشتریان چینی از معرفی می‌باخ با پیشرانه ۶ سیلندر خوشنود خواهند شد. البته مرسدس قصد دارد این نسخه از می‌باخ را با نام S450 در اروپا هم به فروش برساند.

مرسدس-می‌باخ S480 مخصوص بازار چین
کابین مرسدس می باخ

پیشرانه شش سیلندر بنزین­‌سوز نصب شده در می‌باخ S480 با مرسدس S450 4Matic مشترک است و ۳۶۲ اسب­‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه به قدرت کمکی اکوبوست EQ نیز مجهز است و این سدان لوکس را ظرف ۵.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند. حداکثر سرعت می‌باخ S480 نیز ۲۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

می‌باخ S480 به عنوان تنها نماینده این برند لوکس در کشور چین با قیمت پایه ۲۲۶,۳۰۰ دلار به فروش می‌­رسد. بد نیست بدانید که نسخه ۸ سیلندر این خودرو در ایالات متحده با قیمت پایه ۱۸۴,۹۰۰ دلار عرضه شده و نسخه مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر هم احتمالاً با رقمی در حدود ۲۰۰ هزار دلار ارائه شود.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.