رونمایی هیوندای از کونا N

قطعه نیوز: پس از چند ماه گمانه‌زنی رسانه‌ها، بالاخره شرکت هیوندای از کونا N رونمایی کرد. این خودرو که با مدل ۲۰۲۲ و به عنوان قوی‌ترین نسخه از کراس‌اور جمع‌وجور ساخت هیوندای به میدان آمده، یکی از قدرتمندترین کراس‌اورهایی است که توسط خودروساز کره‌ای عرضه شده است.

هیوندای کونا N مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۶ اسب‌بخار است که آن را توسط جعبه‌دنده ۸ سرعته دوکلاچه، به چرخ‌ها می‌فرستد

مشخصات فنی

مهمترین تفاوت میان کونا N با سایر نسخه‌های این خودرو را باید در بخش فنی جستجو کرد، جایی که پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر با ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن‌متر گشتاور حضور دارد. این پیشرانه با ولوستر N مشترک بوده ولی به واسطه گستره بیشتر گشتاور، کاهش تاخیر توربو و تغییر در سیستم اگزوز، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

به لطف قابلیت N Grin Shift، نیروی پیشرانه به صورت لحظه‌ای و البته با فشار یک دکمه، به ۲۸۶ اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه تر به رینگ‌های ۱۹ اینچی پوشیده در تایرهای P-Zero ساخت پیرلی منتقل می‌شود.

هیوندای کونا N مدل 2022
هیوندای کونا N

بد نیست بدانید امکان سفارش جعبه‌دنده دستی یا سامانه چهارچرخ محرک برای هیوندای کونا N فراهم نبوده ولی سامانه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی برای آن تدارک دیده شده تا پایداری خودرو حفظ شود.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت هیوندای کونا N از سوی شرکت سازنده به ترتیب ۵.۵ ثانیه و ۲۴۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

افزایش سختی کمک‌فنرها برای پایداری در پیچ و خم جاده و ترمزهای تقویت شده، بخشی از تمهیدات هیوندای برای افزایش ایمنی این خودروی  1514کیلوگرمی است.

۵ حالت رانندگی مختلف شامل اکو، نرمال، اسپرت، N و سفارشی برای هیوندای کونا N پیش‌بینی شده که با انتخاب هر کدام، تغییراتی در تنظیم پدال گاز، کنترل کشش و پایداری، فرمان و صدای خروجی از اگزوز پدیدار می‌شود.

طراحی هیوندای کونا N

غیر از طراحی جدید چراغ‌های جلو، عقب و دیلایت که از زمان ارائه فیس‌لیفت برای کونا در این خودرو شاهد هستیم، فرم سپرهای جلو و عقب، خروجی اگزوز، رینگ‌ها و الگوی جلوپنجره هیوندای کونا N از سایر نمونه‌ها متمایز شده است. البته رکاب‌های جانبی، لبه سپرهای جلو و عقب به همراه نوار قرمز و فرم مثلثی چراغ سوم ترمز را هم نباید فراموش کرد.

در فضای کابین با طرح اسپرت صندلی‌ها روبرو هستیم که با جیر میکروفایبر و چرم مصنوعی روکش شده‌اند. همچون سایر محصولات مزین به نشان N، جزئیات آبی رنگ در قطعاتی همچون فرمان، اهرم تعویض دنده و جالیوانی دیده می‌شود. صفحات ۱۰ اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی و پدال‌هایی با ظاهر فلزی، از دیگر نکات جالب توجه در کابین این خودرو است.

قابلیت N Mode Design با امکان شبیه‌سازی موقعیت راننده در پیست مسابقه هم ویژگی جذاب دیگری است که مهندسان هیوندای برای کونا N تدارک دیده‌اند. مجموعه‌ای از سامانه‌های ایمنی فعال شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، نوربالای خودکار، هشدار نقطه کور و کروزکنترل تطبیق‌پذیر به راننده هیوندای کونا N برای رانندگی ایمن یاری خواهند رساند.

هیوندای کونا N مدل 2022
هیوندای کونا N

هیوندای کونا N در بازار خودروی ایالات متحده رقیب مستقیمی ندارد و می‌تواند به عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر ولی هیجان‌انگیزتر از خودروهایی همچون ب‌ام‌و X2،  مرسدس‌بنز GLA و جگوار E-Pace مطرح شود.

هیوندای کونا N پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود، زمانی که تعداد اعضای خانواده N به ۱۸ خواهد رسید. درباره قیمت این خودرو فعلاً اطلاعی در دسترس نیست اما می‌توان انتظار داشت که قیمت پایه بالاتر از ۳۴ هزار دلار تعیین شود.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.