آمار تصادفات جرحی و فوتی دوچرخه‌سواران

قطعه نیوز: معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ میزان تصادفات فوتی و جرحی مربوط به دوچرخه‌سواران در سال ۹۹ را در تهران تشریح کرد.

سرهنگ علی همه‌خانی با بیان اینکه آمار میزان تصادفات فوتی و جرحی دوچرخه‌سواران در تهران، بسیار ناچیز است، اظهار کرد: این موضوع نشان از آن دارد که دوچرخه‌سواران ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیرهای مشخص شده توسط شهرداری حرکت کرده‌اند؛ همچنین توصیه می‌شود که با تجهیزات کامل در معابر تعیین شده حرکت کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ افزود: امروز در بلوار کشاورز تهران به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل در اقدامی فرهنگی و با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دوچرخه‌سواران  را به تجهیزات مورد نیاز در حین دوچرخه‌سواری مجهز کردیم و در این اقدام آموزشی و فرهنگی به دنبال یادآوری استفاده صحیح از این وسیله‌نقلیه در روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو هستیم.

پلیس | ناجا | نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران , پلیس راهور | پلیس راهنمایی و رانندگی , حوادث , دوچرخه‌سواری , دوچرخه‌سواری ایران ,
تجهیزات دوچرخه سواران

وی تصریح کرد: در سال گذشته تنها یک مورد فوتی درباره دوچرخه‌سواران گزارش شده اما دوچرخه‌سواران تصادفات جرحی متعددی را تجربه کرده بودند، در واقع از بین ۱۶ هزار و ۶۰۰ تصادف جرحی در سال ۹۹ در تهران، تنها ۵۱ مورد تصادف سهم دوچرخه‌سواران بوده است که بخش عمده‌ای از آن به دلیل همراه نداشتن تجهیزات و البته عدم رعایت  قوانین راهنمایی و رانندگی  تردد در محورهای غیرمجاز  رخ داده بود.

این مقام انتظامی یادآور شد: فراموش نشود که دوچرخه‌سواران نیز مانند راکبان هر وسیله‌نقلیه دیگر ملزم به رعایت قوانین حین تردد هستند و با توجه به ایمنی پایین این وسیله توصیه می‌شود دوچرخه‌سواران جدا از رعایت قوانین، با تجهیزات کامل  در شهر تردد کنند.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.