تعمیر خودرو پیشه‌ ی زن اماراتی

قطعه نیوز: هدا المطروشی از معدود زنانی است که وارد کسب و کار تعمیر خودرو در امارات متحده عربی شده است،‌ صنعتی که در دنیای عرب تحت سیطره مردان است.

بر اساس قوانین جدید در امارات متحده عربی که از ماه گذشته به اجرا در آمده است همه شرکت های اماراتی از این به بعد باید حتماً یک زن در هیئت مدیره خود داشته باشند.

مطروشی ۳۶ ساله از کودکی به خودرو علاقه داشته و حالا در حالی که دستکش های آغشته به روغن و گریس در دست دارد می گوید: «از تعمیر خودرو لذت می برم، چون در این شغل سرآمد هستم و اکنون این کار، پیشه ی من است. این شغل به من تعلق دارد و به آن افتخار می کنم.»

می گوید: «من به خودروها و انواع مدل های آنها و جزئیات شان علاقه زیادی دارم. در بین خودروها از همه بیشتر خودروهای اسپورت را دوست دارم، از خودروهای لاکچری هم خوشم می آید اما برای لاکچری بودن یا نبودن فرق نمی کند، چون من عاشق همه ی ماشین ها هستم.»

او این اشتیاق خود را به پیشه و حرفه تبدیل کرده و حالا خودش در شارجه تعمیرگاه خودرو دارد. شارجه یکی از امارت های ۷ امارت متحده عربی است.

سختی راه برای مطروشی

خانواده اش همیشه تردید داشتند که یک زن بتواند مکانیک موفقی باشد ولی او از پدرش خواست که یک بار به او فرصت دهد.

می گوید به پدرش التماس کرده و گفته «لطفاً به من اعتماد کنید و ببینید حاصل این اعتماد چه خواهد شد.»

مکانیک زن، کسب و کاری که برای بانوان آسان نیست، حتی در کشورهایی که نگاه جنسیتی در آنها کمرنگ تر از گذشته شده است.

محمد حلوانی که از کارمندان تعمیرگاه او است می گوید ابتدا برایش خیلی عجیب بوده که یک زن دست به آچار شده و با لباس روغنی و گریسی به تعمیر خودرو می پردازد. اما به تدریج برایش عادی شده است. حلوانی می گوید: «بعد از این که در این تعمیرگاه مشغول به کار شدم، او به عنوان کارفرما به من می گفت این را باز کن، این را ببند،‌ کاملاً واضح بود که چه قدر به کارش مسلط و خبره است.»

مطروشی امید دارد که گاراژ او روزی به مرکز بزرگ تعمیر و خدمات پس از فروش خودرو تبدیل شود و به تدریج تعمیرگاه زنجیره ای در سرتاسر امارات متحده عربی داشته باشد.

بر اساس قوانین جدید در امارات متحده عربی که از ماه گذشته به اجرا در آمده است همه شرکت های اماراتی از این به بعد باید حتماً یک زن در هیئت مدیره خود داشته باشند.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.